قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۱۲ سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۹ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۷۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر رشد شاخص ها در آمریکا و اروپا، شاهد رشد بودند، قیمت نفت امروز افزایش یافت اما بازارهای سوخت همچنان نگران فزونی عرضه کلی حاکم بر بازار هستند.
بازارهای آسیایی روز چهارشنبه روند رو به رشد خود را ادامه دادند و بازارهای چین تثبیت شدند. شاخص ها در بورس ژاپن بالاترین رشد یک روزه از زمان بحران مالی سال 2008 را تجربه کردند و تجار گفتند، احساسات مثبت بیشتری به بازار تزریق شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از جهش 4 درصدی در جلسه قبل، امروز 12 سنت دیگر رشد داشت و به 49 دلار و 64 سنت رسید.
موسسه ای بی ان آمرو روز چهارشنبه با اشاره به تقویت قیمت نفت نوشت: «تثبیت وضعیت در بازارهای بورس چین... نقشی مهم را ایفا کرده است.»
در ژاپن، آمارهای هفتگی مربوط به نفت خام و فرآورده های پالایشی نشان داد که میزان استفاده و سطح ذخایر ثابت بوده است.
همزمان با پایان یافتن فصل سفرهای تابستانی و افت مصرف سوخت در آمریکا، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت پس از کاهش در جلسه گذشته، امروز نیز با 10 سنت افت مواجه بود و به 45 دلار و 84 سنت رسید.
قیمت نفت از ژوئن 2014 تاکنون به دلیل فزونی عرضه جهانی، بیش از 50 درصد کاهش یافته و قیمت ها در هفته های اخیر به دلیل نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی چین و آشفتگی در بازار بورس این کشور رو به کاهش گذاشته است. این در حالی است که تولید نفت همچنان با سرعتی بالا ادامه دارد.
در قسمت عرضه، این احتمال که برخی تولید کنندگان ممکن است برای حمایت از قیمت ها با یکدیگر در زمینه کاهش تولید همکاری کنند، این هفته آسیب دید، زیرا روسیه و مکزیک اعلام کردند تولید خود را کاهش نخواهند داد.
اوپک نیز اعلام کرده که اندونزی مجددا عضویت خود در این سازمان را فعال کرده است. در صورت تکمیل این روند، عضویت مجدد اندونزی موجب افزایش حدودا 3 درصدی تولید اوپک خواهد شد.
ارسال نظرات