با اشاره به اینکه هدف اصلی مذاکرات برداشته شدن تحریم‌ها است، گفت: در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها، به‌تعهداتمان عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۲۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، محمدصالح جوکار، با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ دشمن و هشدارهایی که ایشان در این رابطه خطاب به نخبگان و مردم بیان فرمودند، اظهار داشت: توجه به این نکته ضروری است که هرگاه ما از دشمن غافل شدیم در آنجا شکست خوردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌‌، گفت: همراه‌شدن با آمریکایی‌ها در مسائل منطقه‌ای مطالبه اصلی آنها نسبت به ما است که این امر با ارزش‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد.
وی توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ دشمن را به‌معنای در نظر گرفتن مسائل کلان و پرهیز از جزئی‌نگری دانست و افزود: هرچیز را باید در جای خود دید و نباید در گفتار و عمل این احساس برای دشمن ایجاد شود که راه نفوذی برای آنها در مسائل مختلف ایجاد شده است.
جوکار در پاسخ به این سئوال که با توجه به سخنان صریح مقام معظم رهبری که "اگر تحریم‌ها برداشته نشود، معامله‌ای در کار نخواهد بود"، ارزیابی شما نسبت به این موضوع چیست، خاطرنشان کرد: هدف اصلی مذاکرات برداشته شدن تحریم‌ها است و ما به جز این هدف دیگری از انجام مذاکرات نداشتیم.
وی افزود: تعداد سانتریفیوژها و درصد غنی‌سازی ما از نقاط قوت ما بود که با آن وارد مذاکرات شدیم و تنها از مذاکرات به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها هستیم.
نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: اگر در متن برجام و توافقی که قرار است اجرا شود، چارچوب تحریم‌ها حفظ و فقط اجرای آن متوقف شود، این ساده‌انگاری است که ما نیز تعهدات خود را اجرا کنیم و آن‌ها با هر اشاره‌ای تحریم‌ها را برگردانند.
جوکار در پاسخ به این سئوال که مجلس برای جلوگیری از سوءاستفاده آمریکا از برجام، چه اقدامات و راهکارهایی باید اتخاذ کنند، گفت: اصول متعدد قانون اساسی به خوبی نشان می‌دهد که متن برجام که برای ما تعهد ایجاد می‌کند، باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: البته در این راستا کمیسیون ویژه برجام در مجلس در حال بررسی موارد حقوقی، کارشناسی و فنی متن است تا متن به دور از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی مورد بررسی قرار گیرد.
ارسال نظرات