فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری درآمد اصلی مردم شهرستان بهاباد است، گفت: صندوق حمایت از محصولات کشاورزی در بهاباد ایجاد شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۳۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: عباس اقبال پیش از ظهر امروز در نشست معارفه مدیر تعاون روستایی بهاباد، با اشاره به بخشی از مشکلات بخش تعاونی و کشاورزی شهرستان بهاباد، اظهار داشت: باید با استفاده از هم‌افزایی ادارات، برخی از مشکلات تعاونی‌های شهرستان را حل کنیم و با توجه به اینکه بخشی از مردم بهاباد مایحتاج خود را از راه کشاورزی و دامداری فراهم می‌کنند، تقویت تعاونی‌های مرتبط با این حوزه ضروری است.

فرماندار بهاباد با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاون روستایی در ارائه خدمات به روستاهای کشور، اداره تعاون روستایی را یکی از خادمان مردم عنوان کرد و با تأکید بر نقش و جایگاه اداره تعاون روستایی در روستاها اظهار داشت: بخش تعاون مردمی‌ترین بخش اقتصاد است و سهم عمده تعاون  را می‌توان ایجاد اشتغال در سطوح مختلف به ویژه کشاورزی برشمرد.

وی از اعلام آمادگی فرماداری بهاباد برای تاسیس صندوق حمایت از محصولات  بخش کشاورزی خبر داد و گفت: اعلام آمادگی برای تاسیس صندوق حمایت از محصولات بخش کشاورزی در شهرستان را داریم و امیدواریم در شهرستان این صندوق آغاز به کار کند.

اقبال به نبود سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با احداث سردخانه در شهرستان، مشکل کشاورزان بهابادی در رابطه با نگهداری محصولات باغی تا موقع فروش برطرف می‌شود و می‌توانند محصولات خود را در سردخانه نگهداری کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان بهاباد بیشترین تولید مرغ استان را داراست، خواستار ساخت یک کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان هستیم و امیدواریم این کشتارگاه در بهاباد ایجاد شود.

فرماندار بهاباد به فعالیت بخش خصوصی در شهرستان بهاباد اشاره کرد و افزود:  بخش خصوصی در مورد کشاورزی در شهرستان بهاباد ضعیف است و باید با تشکیل تشکل‌های تعاونی این مشکل مرتفع شود.

 

ارسال نظرات