خبرهای داغ:
شهردار شیراز:

معاونت اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مکمل هم هستند

شهردار شیراز گفت: معاونت اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مکمل هم هستند.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۰۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

علیرضا پاک‌فطرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج فارس، در شیراز اظهار داشت: مصوبه‌ای که شورا در مورد سرمایه‌گذاری گذراند باعث شد حجم کارهای سرمایه‌گذاری شهرداری زیاد شود و انتظارات بیشتری از آن وجود داشته باشد که برای تحقق این هدف باید یک گروه برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی کند و مجموعه دیگری مسائل اجرایی سرمایه‌گذاری را دنبال کند.

وی افزود: ما قبلاً در شهرداری سازمان سرمایه‌گذاری داشتیم و عملکرد خوبی داشت اما معاونت اقتصادی نداشتیم و کار معاونت اقتصادی را معاونت اداری و مالی انجام می‌داد.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: برای این‌که معاونت اقتصادی پررنگ‌تر شود عزم بر تشکیل آن شد و در راستای آن‌که به فعالیتش بها داده شود بنا شد به مدت یک سال سازمان سرمایه‌گذاری در معاونت ادغام شود که اکنون نزدیک به دو سال از آن موضوع گذشته و زمان آن رسیده بود که سازمان سرمایه‌گذاری دوباره احیا شود.

شهردار شیراز ابراز داشت: باید توجه داشت که سازمان سرمایه‌گذاری منحل نشده بود بلکه در دل معاونت اقتصادی فعالیت و جلسه برگزار می‌کرد که در راستای تقسیم‌ کار بهتر دوباره جدا شده است تا روند امر سرمایه‌گذاری تسریع شود.

وی اضافه کرد: در موضوع سرمایه‌گذاری باز هم می‌توانیم مدیریت‌هایی را داشته باشیم و حتی مانند برخی کلان‌شهرهای دیگر شرکت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کنیم.

پاک‌فطرت متذکر شد: این شرکت‌های سرمایه‌گذاری مستقل خواهند بود اما در راستای اهداف شهرداری فعالیت می‌کنند چراکه شهرداری برای کارهای بزرگی که شورا و مردم از آن انتظار دارد از نظر قانونی دست‌ بسته‌ای دارد اما اگر شرکت‌هایی شکل بگیرند می‌توانند امور سرمایه‌گذاری و جذب را بهتر انجام دهند.

شهردار شیراز همچنین گفت: در حال حاضر شرکت «شهر راز» را داریم که بیشتر در بحث طراحی و مطالعات فعال است و می‌توانیم شرکت‌هایی در بحث ساخت‌وساز، واردات و صادرات و بسیاری امور اقتصادی دیگر نیز داشته باشیم که اینها باید با مطالعه به‌تدریج ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار