فرماندار نیر/

۷۷ اثر تاریخی در نیر به ثبت ملی رسید

فرماندار شهرستان نیر گفت: تاکنون در سطح شهرستان نیر ۷۷ اثر تاریخی به ثبت مل رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۸۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزای بسیج از ازدبیل، اکبر صمدی، در آئین تودیع و معارفه روسای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر اظهار داشت: تاکنون در شهرستان نیر 77 اثر به ثبت ملی رسیده که با توجه به آثار تاریخی متعدد در سطح شهرستان تلاش می کنیم تا تمامی این آثار در ردیف ملی به ثبت برسند.

فرماندار شهرستان نیر افزود:‌ با وجود ثبت این تعداد اثر اما بیش از 150 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که قابلیت ثبت ملی را داشته و می‌توان با پیگیری‌های لازم در این حوزه از سوی مسئولان مربوطه این آثار را به عنوان اثر ملی به ثبت رساند.

وی با تشریح ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نیر بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری داشته که می‌تواند بیش از گذشته زمینه حضور گردشگران را در منطقه فراهم آورد و باید در این زمینه تلاش و جدیت بر این باشد تا زمینه‌های تحقق این امر فراهم شود.

صمدی تامین زیرساخت های گردشگری از جمله مراکز اقامتی را از جمله راهکارهای مهم برای جذب گردشگران در شهرستان و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه دانست و گفت: بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار امسال برای توسعه و ایجاد زیرساخت های گردشگری در این شهرستان هزینه می‌شود.

فرماندار شهرستان نیر توسعه زیرساخت های گردشگری را نیازمند حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در این حوزه دانست و تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا با حمایت از سرمایه‌گذارن زمینه حضور و فعالیت آنها را در شهرستان فراهم آوریم تا شاهد توسعه هر چه بیشتر گردشگری در منطقه باشیم.

در این آئین با قدردانی از تلاش‌های ایرج سپیدکار، به عنوان رئیس پیشین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر، علی اسدی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

ارسال نظرات