فرماندار پارس آباد/

انتقاد فرماندار از آبیاری مزارع با فاضلاب شهری/ وضعیت جوی های پارس آباد نامناسب است

فرماندار پارس آباد از مخلوط شدن پساب سطحی جوی ها و فاضلاب شهری با آب پایاب کشاورزی برای استفاده مزارع در «شامات» این شهرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۲۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، مهدی احمدی، در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان پارس آباد با بیان اهمیت کارگروه در تامین سلامت و بهداشت اجتماعی و روحی و روانی جامعه اظهار داشت: علی رغم فعالیت کشتارگاه دام و طیور صنعتی در پارس اباد متاسفانه شاهد کشتارهای غیر مجاز دام و طیور در نقاط این شهرستان هستیم.

وی افزود: در این راستا مسئولان ذیربط ضمن جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و طیور، نظارت جدی در خصوص کنترل کلر زنی آب شرب مناطق روستایی و عشایری داشته و بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشته باشند.

احمدی همچنین وضعیت جوی های شهر و بهداشت خدمات شهری پارس آباد را نامناسب دانست و گفت: شهرداری بایستی با اهتمام بیشتر نسبت به لایروبی جوی ها، جمع آوری به موقع زباله ها از محلات و دفن بهداشتی زباله کند.

فرماندار شهرستان پارس آباد در ادامه از مخلوط شدن پساب سطحی جوی ها و فاضلاب شهری با آب پایاب کشاورزی در شامات (پارس آباد) و استفاده از آن برای مزارع به شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی از سوی مسئوولان ذیربط شد.

احمدی با تشریح اهمیت وجود شبکه فاضلاب مدرن از مدیر آب و فاضلاب شهرستان خواست نسبت به اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای تازه کند، اسلام آباد و اصلاندوز اقدام کند.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه مردم سلامتی خود را از این کارگروه می طلبند اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همکاری اعضای کارگروه می توان در رسیدن به یک جامعه کاملاً سالم گام برداشت.

احمدی همچنین از اصلاح هزار و 550 متر شبکه فرسوده لوله کشی آب شهر پارس آباد خبر داد و از آبفای شهری خواست در اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر پارس آباد سرعت عمل به کار بندند.

ارسال نظرات