حجت الاسلام سیعد حسین پور، امام جمعه شهر گهرو در همایش هیئت عاشقان ولایت بسیجیان گفت: امربه معروف و نهی از منکر، خرده گیری و به رخ کشیدن نقاط ضعف افراد نیست.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۶۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سعید حسین پور، در این همایش با اشاره به مراحل سه گانه امر به معروف و نهی اظهار کرد: اولین مرحله این فریضه الهی تذکر لسانی است که بسیاری از ناهنجاریهای جامعه و گناهانی که جنبه عمومی پیدا کرده با فرا گیر شدن این مرحله در سطح افراد متخلف جامعه از بین خواهد رفت.

امام جمعه شهرگهرو افزود: اقدام عملی و تنفر قلبی دو مرحله دیگر امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جای خود از آن استفاده شود.

حجت الاسلام حسین پور اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شود حیات و سر زندگی حقیقی و روحیه پویایی و شادابی در جامعه ترزیق می شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف به منزله ایجاد شرایط لازم در جهت انجام همه خوبی ها اعم از واجبات و مستحبات است در حالی که نهی از منکر به معنای تلاش برای از بین بردن زشتی ها و ناپاکی ها از جامعه است.

امام جمعه گهرو، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید باعث رشد و پیشرفت فرد در جامعه باشد، افزود: برخی فکر می کنند امربه معروف به معنای خرده گیری و به رخ کشیدن نقاط ضعف یک فرد است؛ درحالی که وقتی کسی می خواهد این دو فرضیه را انجام دهد باید علاوه بر حسن نیت، بین فاعل و فعل افراد تفکیک قائل شود.

کارگاه آشناسازی بسیجیان با شبکه های اجتماعی و آسیب های فراروی این شبکه ها از دیگر برنامه های این روز بود.

گفتنی است: نشست هیئت عاشقان ولایت با شرکت سرگروه های طرح صالحین در نماز خانه سپاه ناحیه کیار برگزار شد.

ارسال نظرات