در مراسمی با حضور ائمه جمعه شهرستان های بافق و بهاباد، فرماندهان ناحیه مقاومت سپاه شهرستان های بافق و بهاباد، فرماندار بهاباد، رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهاباد در مسجد صاحب الزمان روستای بهدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۷۵۴۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵



به گزارش  خبرگزاری بسیج از بهاباد: عباس اقبال فرماندار بهاباد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با تاکيد بر منطق و انديشه شهدا، گفت: اگر وصيتنامه های شهدا را مرور کنيم اصل ولايت فقيه به عنوان رکن اساسی برای امنيت، پيشرفت و تعالی جامعه است که بايد آن را باور داشت و در درون خود بارور کرد.

اقبال با بیان اینکه امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.

عالی ترین مقام اجرائی شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم، کم است، افزود: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آسایش و امنیت قرار دارد، افزود: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا بخاطر این نیست که شهدا نیازمند این یادمانها باشند بلکه برای اینکه است که راه را گم نکنیم گفت: این جلسات در حقیقت زانوزدن پیش شهیدان گلگون کفن است تا یکبار دیگر آرمان ها و اهداف آنها را مرور کنیم و در ترازوی سنجش بگذاریم که چقدر در مسیرآنها حرکت کرده ایم و اگر احیاناً از مسیر آنها زاویه گرفته ایم برگردیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام میر فخر الدین مسئول نمایندگی دفتر ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بهاباد  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس خصوصا شهدای روستای بهدان که ششمین یادواره آنها برگزار شده است گفت: طبق گفته قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) شهیدان با سایر اموات تفاوتهایی دارند و در واقع شهدا زنده اند و قطعاً شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و این عزیزان جان خود را از دست دادند اما به ذخیره ای تبدیل شدند که همیشه جاویدان خواهند بود.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهاباد با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا هیچگاه حذف نمی شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز ترویج فرهنگ غربی در بین مردم کشور آینده و فرهنگ اصیل ایرانی را تهدید می کند.

وی یادآور شد: کسانی که می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند خبر ندارند که این شعار سال هاست در دل مردم ایران حک شده است و هیچوقت نخواهند توانست شعار مرگ بر آمریکا را از دلهای مردم پاک کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بهاباد گفت: تنها راه عزت و سربلندی کشور، پیروی از ولایت فقیه و استمرار راه شهدا است.

حجت الاسلام میر فخر الدین به اقتدار کامل نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدای گرانقدر، این نظام مقدس در اقتدار کامل بسر می‌برد و ملت با بصیرت ایران با شجاعت و شهامت راه شهدا را ادامه خواهند داد.

وی افزود: همگان می‌بایست در راه حراست و صیانت از آرمان‌های والای شهدا و امام شهدا با تمام توان تلاش نمایند چرا که این انقلاب به آسانی به دست نیامده است.

در پایان اجرای مداحی و دکلمه از دیگر برنامه های جنبی این یادواره بود.

گفتنی است این ششمین یادواره 4 تن از شهدای روستای بهدان بهاباد است که توسط اهالی روستا هرساله برگزار میشود. 

 

ارسال نظرات