در آستانه هفته دفاع مقدس و همچنین روز سینما از فیلم مستند "هفت سین مقدس" و فیلم داستانی "رویای صادقه" به کارگردانی اصغر عباسی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۶۷۵۷۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ضمن تشکر از تلاشهای "اصغر عباسی" کارگردان جوان ابرکوهی به اهمیت و ارزش هنر اشاره کرد و افزود: هنر سینمای ایران غیر قابل انکار است اما به اعتقاد ما سینما یک ابزار است یعنی مثل  چاقو میماند هم میتواند  کاربَر در خانه و آشپزخانه با شد و هم میتواند خطرناک ونابود کننده باشد.

وی در ادامه افزود: اگر فیلم نامه ها مضمونی پوچ و فاسد  و بد آموز داشته باشند  و پیام فیلم ترویج  فساد و شهوت  و هوا وهوس  باشد این سینما  همان چاقوی کُشنده است؛ امااگر فیلم با  محتوا، پیامدار و مضمون دار باشد  این سینما همان هنر برتر  می شود همان هنر پیچیده  اما پیشرفته  و متعالی میگردد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فرموده امام (ره) گفت: سخن حضرت امام را فراموش  نمی کنیم  که فرمود: ما با سینما  مخالف نیستیم  ما با مظاهر  فساد مخالفیم  یعنی ما  با چاقو مخالف نیستیم  با آدم کشی توسط چاقو مخالفیم.

حسینی تاکید کرد: بسیاری از  فیلمهای سینمائی  که در کشور ما ساخته می شود  هنوز با سینمای  پیامدار  و مطلوب فاصله دارد عمق معارف دینی و ارزشهای  اخلاقی  و شایستگی  های اجتماعی  را چرا  در فیلمنامه ها درج نمی کنند.

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: در کشور ما  تاریخ ما  فرهنگ دینی ما  سوژه های پر شکوه بسیاری وجود دارد اما فیلم سازان  ما غالبا  دنباله سوژه های  یا رفتارهای غربی هستند! شما می خواهید فیلمتان را پر جاذبه کنید اما ببینید مخاطب شما  جوان فرنگی است یا جوان ایرانی ؟!

در ادامه "جواد عادل" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه نیز در این آیین از اکران قریب الوقوع فیلم ارزشمند محمد رسول ا...(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سالن سینما فرهنگ ابرکوه واقع در اداره ارشاد ابرکوه خبر داد.

گفتنی است فیلم مستند هفت سین مقدس در خصوص چند تن از شهدای شهرستان ابرکوه است که تاریخ اعزام یا شهادتشان مربوط به عید نوروز و ایام نوروز است.

این مراسم با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،فرمانده نیروی انتظامی، جمعی از مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. 

ارسال نظرات