رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به‌زودی نقدینگی واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور با 600هزار میلیارد ریال تامین می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۶۳۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جلال پور در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران با اعضای هیات رییسه اتاق ایران در ساری سخن می‌گفت، افزود: به زودی نقدینگی واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور با 600هزار میلیارد ریال تامین می‌شود و با تزریق این مقدار نقدینگی اشتغال 400هزار نفر از واحد‌های تولیدی و صنعتی حفظ و شکوفایی مطلوبی در تولید به‌وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت برخی از بانک‌های کشور بدتر از واحد های صنعتی و تولیدی است، خاطر نشان کرد: 25درصد از منابع پولی کشور در صندوق‌ها و بانک‌هایی سپرده گذاری شده است که این موسسات مالی حسابی در بانک مرکزی ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی،‌صنایع، کشاورزی و معادن ایران با تاکید بر این نکته که باید در سامانه نظام بانکی به درستی عمل کنیم تا اقتصاد کشور به ریل اصلی خود بازگشت کند، ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی تنها راه حل نجات اقتصاد ایران است و این مقوله در دولت تدبیر و امید به درستی درک شد.

جلال پور شرایط امروز اقتصاد ایران را بسیار پیچیده توصیف کرد و در عین حال گفت: امروز امیدواری خوبی در کشور به‌وجود آمده است، به‌طوری که شاهد پذیرش هیات‌های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط بازگشت اقتصاد ایران به ریل درست رونق اقتصادی و تولیدی به‌وجود آمده است، ادامه داد: باید در بازگشت از راه به اشتباه طی شده سال های پس از انقلاب اسلامی را با تحمل و همکاری بین مدیران و مردم را که دولت تدبیر و امید به آن رسیده را برگردیم.

جلال پور به درآمد 800 میلیارد دلاری فروش نفت و خصوصی سازی در دولت نهم و دهم اشاره و گفت: نتیجه این درآمد بدهی سنگین و تحویل کارگاهی متروکه با بیش از 400هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام برای دولت یازدهم است.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امروز دانشگاهیان برای انجام تحقیقات باید پشت در مدیران واحد های صنعتی و تولیدی قرار بگیرند و نتایج تحقیقات را در جامعه عملیاتی کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایران به همراه اعضای هیات رییسه و چند تن از روسای اتاق بازرگانی استان های کشور در سفر امروز به استان مازندران از بندرامیر آباد، صنایع چوب و کاغذ و پرورش ماهیان خاویاری دیدن کرد.

ارسال نظرات