کشتی آزاد قهرمانی جهان/ سومی ایران در پایان روز دوم بدون طلا

تیم ایران تا پایان روز دوم با کسب 2 مدال برنز و 22 امتیاز بعد از تیم‌های آذربایجان و روسیه در رده سوم جدول رده‌بندی قرار کشتی آزاد قهرمانی جهان گرفت.
کد خبر: ۸۵۶۷۶۸۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج،در پایان مسابقات روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در 3 وزن دوم که از ساعت 21:30 شب گذشته (جمعه) به وقت ایران در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شده بود، نفرات برتر اوزان 61، 86 و 97 کیلوگرم مشخص شدند که طلاهای روز دوم به کشورهای آمریکا، روسیه و آذربایجان رسید.

علیرضا کریمی در 86 به مدال برنز رسید و عباس طحان در 97 کیلوگرم با شکست در دیدار رده‌بندی پنجم شد؛ این دو کشتی‌گیر موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. بهنام احسان‌پور هم در 61 کیلو حذف شد و به عنوانی بهتر از هجدمی نرسید.

بدین ترتیب تیم ایران تا پایان روز دوم با کسب 2 مدال برنز و 22 امتیاز بعد از تیم‌های آذربایجان و روسیه در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.
آذربایجان با یک مدال طلا، یک برنز و 30 امتیاز اول است و روسیه با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 27 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. اوکراین و گرجستان با 20 امتیاز چهارم و پنجم هستند.

* رده‌بندی نفرات برتر سه وزن دوم به شرح زیر است:

61 کیلوگرم:
1- حاجی علی‌یف (آذربایجان) 2- نومین باتبولد (مغولستان) 3- ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) و واسیل شوپتار (اوکراین) 5- ماساکازو کاموی (ژاپن) و باجرانگ (هند)... 18- بهنام احسان‌پور (ایران)

86 کیلوگرم:
1- عبدالرشید سعداله‌یف (روسیه) 2- سلیم یاشار (ترکیه) 3- علیرضا کریمی (ایران) و ساندرو امیناشویلی (گرجستان) 5- میهایل گانف (بلغارستان) و ماگومدگاجی خاتی‌یف (آذربایجان)

97 کیلوگرم:
1- کِیل اسنایدر (آمریکا)‌ 2- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 3- پاولو اولینیک (اوکراین) و ختاگ گازیموف (آذربایجان) 5- عباس طحان (ایران) و الیزبار اودیکادزه (گرجستان)

ایران در روز نخست این مسابقات صاحب یک مدال برنز و سهمیه المپیک توسط سیداحمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم شده بود که علیرضا کریمی در 86 و عباس طحان در 96 کیلوگرم در روز دوم ایران را صاحب 2 سهیمه المپیک دیگر کردند. کریمی برنز گرفت و طحان پنجم شد.

همچنین مراسم قرعه کشی چهار وزن سوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان بامداد امروز (شنبه) به وقت ایران در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد که نمایندگان کشورمان با شناخت حریفانشان از ساعت 21:30 امشب به مصاف رقبا خواهد رفت.

در وزن 57 کیلوگرم که 44 کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، حسن رحیمی در دور اول به مصاف پدرو جسوس از ونزوئلا خواهد رفت که در صورت پیروزی در دور دوم با برنده دیدار کشتی‌گیران بلاروس و کاستاریکا مبارزه خواهد کرد.

کشتی‌گیران ازبکستان، مجارستان و آمریکا مهم‌ترین حریفانی هستند که رحیمی تا نیمه‌نهایی با آنها روبرو خواهد شد و در این مرحله باید با یکی از کشتی‌گیران ارمنستان، سزار آکگول از ترکیه، آمیت کومار از هند یا ویکتور لبدوف از روسیه، صمد ندیربیک اولو از قرقیزستان یا بونه رودریگوئز کوبایی دیدار کند. این کشتی‌گیران با هم مصاف خواهند داد و کشتی‌گیر برتر به احتمال زیاد حریف رحیمی، البته در صورت راهیابی به نیمه‌نهایی، خواهند بود.

در وزن 70 کیلوگرم که 33 کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانگ هو جانگ از کره‌جنوبی دیدار خواهد کرد که در صورت پیروزی در دور دوم با برنده دیدار اکوادور و بلغارستان مصاف خواهد کرد.

کشتی‌گیران گرجستان و مجارستان نفراتی هستند که یزدانی تا نیمه‌نهایی با آنها مبارزه خواهد کرد و در صورت عبور از سد آنها باید با یکی از کشتی‌گیران اوکراین، هند یا آمریکا برای فینالیست شدن مسابقه دهد که به نظر نمی‌رسد کار سختی داشته باشد.

کشتی‌گیران آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه و مغولستان در بالای جدول برای رسیدن به فینال مبارزه خواهند کرد.

در وزن 74 کیلوگرم که 42 کشتی‌گیر حضور دارند، علیرضا قاسمی در دور اول با کارملو لومیا از ایتالیا مسابقه می‌دهد. وی در صورت پیروزی در این دیدار با برنده دیدار کشتی‌گیران سریلانکا و مولداوی مسابقه خواهد داد.

کشتی‌گیران آمریکا، اوکراین و قرقیزستان در گروه قاسمی حضور دارند. وی در صورت عبور از سد این کشتی‌گیران که یکی از آنها جردن باروس، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا است که به احتمال زیاد در یک‌چهارم نهایی باید با او روبرو شود، در نیمه‌نهایی باید با یکی از کشتی‌گران جبرئیل حسنوف آذربایجانی، انور گدویف از روسیه یا جامبر کویلاشویلی از گرجستان مبارزه کند چرا که این نفرات در نیمه بالایی پایین جدول حضور دارند. در بالای جدول این گروه هم کشتی‌گیران ارمنستان، ترکیه، کوبا و قزاقستان حضور دارند.

در وزن 125 کیلوگرم که 32 کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، پرویز هادی در دور اول به مصاف آلکسی شیماروف، نفر دوم بازی‌های اروپایی از بلاروس خواهد رفت که در صورت پیروزی در دور دوم با برنده دیدار کشتی‌گیران تاجیکستان و اسلوواکی مبارزه خواهد کرد. هادی در صورت عبور از این مراحل به احتمال زیاد باید با بلال ماخوف از روسیه روبرو شود.

طاها آکگول قهرمان سال گذشته جهان از ترکیه و دولت شابانبای از قزاقستان کشتی‌گیرانی هستند که هادی در صورت حضور در نیمه‌نهایی احتمال رویارویی با آنها را خواهد داشت. کشتی‌گیران بالای جدول به مراتب کار راحت‌تری را خواهند داشت.

رقابت‌های این اوزان از ساعت 21:30 امشب آغاز می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار