خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی(ع) اهواز گفت: مبالغ مناسبی تسهیلات برای راه اندازی کارگاه‌های تولیدی اعم از پرورش دام، بلدرچین، ماکیان و ماهی به افراد واجد شرایط با اولویت بسیجیان اعطا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۰۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان:
در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران گفتمان اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه نجات بخش وارد ادبیات گفتمانی کشور شد.

گفتمانی که با پرچم داری امام خامنه‌ای و با محوریت نگاه درون زا و مردمی کردن اقتصاد در سال‌های اخیر روبه پختگی گام نهاده است.

این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید. در همین دیدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برایی جهش» را معرفی نمودند.

گفتمان اقتصاد مقاومتی که به دنبال انضباط و انسجام بخشی ارکان اقتصادی کشور است متاسفانه به دلیل برخورد شعاری و بنری با آن به طور جدی وارد فاز عملیاتی نشده و در حد سخن باقی مانده است.

این شعاری برخورد کردن و برگزاری مرتب و مکرر همایش‌ها برای این مسئله به قدری ناخوشایند بود که رهبری معظم انقلاب نیز نسبت به آن تذکر جدی دادند.

محمدرضا حجازی جانشین فرماندهی سپاه امام علی (ع) اهواز با اشاره به گفتمان اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است و تمامی دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

وی افزود: سپاه به عنوان کمک یار دولت و دستگاه‌ها هر جا که احساس نیاز شود به کمک دستگاه برای عملیاتی کردن مطالبات امام خامنه‌ای می‌شتابد.

حجازی: اقتصاد مقاومتی بدان معناست که از داشته‌های خودمان استفاده کنیم تا از تهدید‌ها و آنچه کشورهای غربی در قالب تحریم به ما تحمیل می‌کنند سربلند بیرون بیاییم.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی بخش‌هایی به عنوان وظیفه دولت و بخش‌هایی هم وظیفه مردم است که هر بخش باید با احساس مسئولیت وارد شود تا دشمن نتواند از این محور به انقلاب ضربه بزند.

جانشین سپاه امام علی (ع) اهواز گفت: سپاه به دنبال تبیین و عملیاتی کردن محورهای اقتصاد مقاومتی در خوزستان است که این می‌تواند موجب اشتغال زایی شود.

وی با گلایه از عدم اهتمام برخی دستگاه‌ها به اصول اقتصاد مقاومتی بیان کرد: برخی ادارات با بودجه دولتی خودروهای پلاک اروندی وارد می‌کنند و بدین سبب تولید داخلی آسیب می‌بیند.

حجازی افزود: اگر در جامعه کالاهای ایرانی خریداری شود گردونه اقتصاد کشور می‌چرخد و از تولید داخلی حمایت می‌شود که در این چارچوب حمایتی رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای دارند.

علی براتی مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی (ع) اهواز، اظهار کرد: بسیج سازندگی به شکل عملیاتی وارد مقوله اقتصاد مقاومتی شده است و دنبال تحقق واقعی این گفتمان است.

وی افزود: برای این منظور تسهیلات بانکی برای ایجاد کارهای تولیدی در زمینه پرورش ماکیان و بلدرچین و قارچ تخصیص داده شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی (ع) اهواز گفت: شش میلیارد ریال از این تسهیلات برای راه اندازی کارگاه‌های تولیدی اعم از پرورش دام، بلدرچین، ماکیان و ماهی به افراد واجد شرایط با اولویت بسیجیان اعطا می‌شود.

وی گفت: چهار میلیارد ریال دیگر نیز برای راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک و زودبازده مانند فرآوری لبنیات و امثال این اعطا می‌شود تا بسیجیان و دیگر افراد متقاضی خودکفا شوند.

وی درباره شرایط این تسهیلات اظهار کرد: این تسهیلات از 70 تا 300میلیون ریال با سود 16درصد از سوی بانک مهر اقتصاد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

براتی درباره اقدامات بسیج سازندگی در اهواز بیان کرد: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت امام علی (ع) اهواز مرمت پنج باب مسجد در منطقه شرق اهواز و حوزه علمیه منطقه زرگان را در سال جاری در دست اقدام دارد.

وی گفت: در سال‌های گذشته با همت بسیجیان ناحیه دو باب مسجد و یک باب غسالخانه در ناحیه شرق اهواز راه اندازی شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی (ع) اهواز افزود: در بحث اردوهای هجرت سه هم مرمت و زیباسازی بیش از 10باب مدرسه امسال با همکاری دانش آموزان در چارچوب پر کردن اوقات فراغت آنان در دستور کار قرار دارد.

وی درباره استقبال دانش آموزان از این طرح بیان کرد: دانش آموزان از این طرح‌ها استقبال مناسبی داشتند و در کنار این فعالیت عمرانی با حضور مربیان از امر فرهنگی دانش آموزان نیز غافل نشدیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها