با حضور رییس سازمان بسیج مداحان کشور؛

همایش مداحان و مدیران هیئات مذهبی شهرستان قروه برگزار شد

با حضور رییس سازمان بسیج مداحان کشورهمایش مداحان و مدیران هیئات مذهبی در شهرستان قروه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۳۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور رییس سازمان بسیج مداحان کشور و جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان همایش مداحان و مدیران هیئات مذهبی شهرستان قروه در حسینیه شهداء سپاه این شهرستان برگزار شد.

محمد فراهانی رییس سازمان بسیج مداحامن کشور در این همایش گفت: این همایش با هدف افزایش بصیرت و افزایش ولایت مداری در مداحان و مدیران هیئات مذهبی برگزار شده است.

وی افزود: استفاده از سخنرانی های روحانیون و طلاب در مراسمات و عزاداری ها از اصولی است که باید توسط مدیران هیئات مذهبی رعایت شود.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اعیاد و ولادت های اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی نه تنها در مراسمات عزاداری ها باید وارد شوند بلکه باید در سایر مراسمات معنوی همچون اعیاد و ولادت های اهل بیت (ع) نیز حضوری فعال داشته باشند.

سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در این همایش به رسالت و وظیفه مداحان کردستانی در رساندن پیام بزرگان دین به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یادآوری آنچه انبیا و ائمه معصومین برای آن زحمات زیادی کشیده‌اند و دعوت مردم به دین و آگاه کردن آنها به وسیله اشعار آیینی و مداحی از جمله رسالت مداحان است.

وی با اشاره به اینكه نوع نگرنش و بینش مداحان بر روی مخاطبانشان بسیار تاثیرگذار است، افزود: ذاكران اهل بیت باید بدانند كه به هر میزان افرادی كه پای منبر و مداحی آنها می نشیند بیشتر باشد مسوولیت آنها نیز سخت تر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار