سینما در زندگی انسان تاثیر بسیار عمیق دارد و می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۰۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته،با یادآوری مناسبت روز سینما،‌ تاثیر فرهنگی سینما در زندگی انسان را بسیار عمیق عنوان کرد و با تقدیر از عوامل سازنده فیلم «محمد رسول‌الله»، تاکید کرد: آشنایی عوامل سینما با فرهنگ اسلامی،می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: نماز جمعه یکی از سنت‌های بسیار مهم پیامبر اکرم (ص) است و اهل‌بیت (ع) روی احیای این سنت حسنه و زنده کردن این حسنه تاکید ورزیده‌اند و از هر کاری که موجب شود نمازجمعه بی‌رنگ و کم‌رنگ شود، نهی فرموده‌اند.

امام جمعه ابهر با اشاره به خبر ارسال هدیه جشن تکلیف برای دختر شهید رضایی‌نژاد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: ايشان با این همه مشغله و گرفتاری، به جشن عبادت آرمیتا توجه داشتند و برای او هدیه معنوی فرستاند.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: به‌جاست که صدا و سيما و نهادهاي فرهنگي، براي جشن تكليف و ترويج آن در سبك زندگي اسلامی دقت کنند و برنامه‌ريزان فرهنگی براي اين رخداد مهم زندگي فرزندان، فكر مناسب نمايند تا ضمن ايجاد نشاط و شادي در جامعه، فضاي معنوي و ديني هم حاكم گردد.

حجت‌الاسلام رحیمی خطاب به مسئولان گفت: قوانین را به شکل نرم و به نفع مردم تفسیر کنید، نه خشن و گرفتار آفرین. البته در جای خود باید غلظت و جدییت هم وجود داشته باشد.

ارسال نظرات