خبرهای داغ:
دکتر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظمن بازدید از عملکرد دانشجویان حاظر در دوره های جهادی بسیج عملکرد آنان را مورد تشویق قرار داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۱۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

تابستان، فصل تعطیلی موقت مدارس و دانشگاه ها در ایران است. اما بعضی از دانشجویان، این فرصت را به گونه ای دیگر سپری می کنند. شیوه ای که به یک سُنّت حسنه تبدیل شده است و چند سالی است، مردم مناطق محروم کشور، با فرا رسیدن تابستان، چشم انتظار دانشجویان هستند. اردوهای جهادی، کاری از حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه ها.

تابستان سال 1394 دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در روستای آکوجان الموت غربی اردو زدند و به مردم روستاهای آکوجان، تلاتر، پَر رود، پَرچکوه، رشکین، روح آباد و فشک، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و مشاوره ای ارائه دادند.

این دانشجویان در دو گروه برادران و خواهران و در سه دوره 40 نفری از 31 مرداد  تا 21 شهریور با استقرار در خانه بهداشت و مدرسه این روستا، ضمن تجربه زندگی سخت، به بیش از یک هزار و دویست و پنجاه تن از مردان، زنان و کودکان، خدمان مورد نیاز را ارائه دادند.

دکتر منوچهر مهرام، رییس دانشگاه، روز 18 شهریور با حضور در میان آخرین گروه اعضای اردوی جهادی دانشجویان، از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ، دکتر مهرام در جمع جهادگران پس از شنیدن گزارش مختصر دانشجویان، با تمجید از اقدام و شرکت آنان در اردوی جهادی و دوری از خانواده، خدمت به مردم مناطق محروم را توفیق الهی دانست و افزود: بی شک، اجر این کار در قالب تشویق و پرداخت نقدی و مادی نمی گنجد و رضایت خداوند، بهترین پاداشی است که به شما عطا می شود.

رییس دانشگاهعلوم پزشکی قزوین، برگزاری اردوی جهادی را کاری ارزشمند و میراثی از تفکر بسیجی وار دوران دفاع مقدس خواند و بر تداوم هدفمند و افزودن اعضای این اردوها تأکید کرد.

در این بازدید، دو تن از کودکانی که با تشخیص دانشجویان پزشکی، بخاطر بی قراری و تب شدید، نیازمند معاینه پزشک متخصص بودند، با حضور دکتر مهرام معاینه و برای ادامه درمان، به مرکز آموزشی - درمانی قدس معرفی شدند.

این اقدام رییس دانشگاه با استقبال خانواده ها و دیگر مردمانی که برای دریافت خدمات مراجعه کرده بودند مواجه شد و برق امید را در دل مادران نگران، روشن کرد.

رییس دانشگاه، همچنین از مرکز بهداشتی - درمانی روستایی تلاتر و عملیات باز سازی و بهسازی این مرکز و خانه پزشک آن، بازدید کرد.

در این بازدید، دکتر سیّد سعید اسکویی، معاون بهداشتی و دکتر محمدرضا شیخی، معاون دانشجویی – فرهنگی؛ دکتر سیّد علیرضا خونساری، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین و کارشناسان حوزه بهداشت و روابط عمومی، رییس دانشگاه را همراهی می کردند.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها