نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه احیای همه واجب‌های الهی نیازمند احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برنامه‌های صدا و سیما در راستای احیای این دو فریضه الهی تولید شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۲۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن تأکید فراوان کرده و در روایات ما هم نسبت به امر معروف و نهی از منکر سفارش بسیاری شده به‌گونه‌ای که در روایت داریم که همه واجبات به‌وسیله امر به معروف احیا می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد دیگر واجبات هم ترک می‌شود و بسیاری از ارزش‌ها از بین می‌رود، گفت: از امتیازهای اسلام این است که این دو فریضه را همگانی کرده و همه مردم نسبت به اجرای آن موظف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه سطح و توانایی انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، گفت: خداوند برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مرحله‌بندی در نظر گرفته است.

ناصری تأکید کرد: هم در فقه و هم در قرآن به این موضوع اهمیت زیادی داده شده ولی متأسفانه کم‌کم این واجب الهی مثل برخی دیگر از واجب‌ها به فراموشی سپرده شده و کسی به خودش این جرئت و اجازه را نمی‌دهد که حق خدا را بیان کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه جنبه عمومی امر به معروف و نهی از منکر تقریباً کنار گذاشته شده، گفت: دو جنبه باید از ما برداشته شود، اول اینکه از اجرای آن خجالت و ترس نداشته باشیم و دوم اینکه پذیرش آن هم در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ خوب تلقی شود.

وی افزود: ستاد امر به معروف باید روی این موضوع برنامه‌ریزی کند و با تبلیغاتی که انجام می‌دهد، نسبت به فرهنگ‌سازی در این دو زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و شاهد احیای واجب‌های الهی شویم.

وی گفت: همه مردم در جامعه باید علاوه بر اینکه معروف‌ها و منکرها را بدانند، نسبت به تذکر دادن آن به دیگر افراد هم اقدام کنند، در این زمینه صدا و سیما نقش مهمی دارد و باید نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام نماید.

ناصری عنوان کرد: باید برای معروف‌ها و منکرها در جامعه حد و حدود تعریف کرد و این حدود را کم‌کم به مردم بیان کرد، الآن موضوعی مثل حجاب و پوشش در جامعه ما حد مشخصی ندارد و بسیاری از افراد نمی‌دانند که حد و حدود حجاب چیست.

وی تأکید کرد: عواملی هم که نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر به مردم تذکر می‌دهند، باید بدانند که چگونه عمل کنند تا خدای ناکرده اقدام آنها نتیجه منفی ندهد.

 

ارسال نظرات