خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید از برگزاری کنگره شعر «مسافر آدینه» امشب در سالن آمفی‌تئا‌تر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۵۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶

ه گزارش خبرگزاری بسیج فارس رضا علی‌اکبری  از برگزاری هشتمین دوره کنگره شعر مسافر آدینه با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی و امور شهرستان‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امام جمعه اقلید، مسئولان شهرستانی و مردم خوش‌ذوق در سالن آمفی‌تئا‌تر اداره ارشاد این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه برای دومین سال بخش داستانک نیز به این کنگره اضافه شده است، تصریح کرد: در این آیین 20 نفر برگزیده و شاعر برجسته استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و یزد با موضوع انتظار و امام زمان (عج) به شعرخوانی و نقد می‌پردازند.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه کنگره شعر مسافر آدینه امسال با نکوداشت یاد مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی برگزار می‌شود، وی را عالمی برجسته خواند که علمی و عملی به امام زمان (عج) اعتقاد داشت و اقدامات ارزنده‌ای در خدمت به مردم اقلید از جمله احداث تونل اباصالح‌ المهدی، خرید دستگاه ‌ام.آر.آی، ساخت کتابخانه، مسجد و ... را انجام داد که تمام این خدمات مزین به‌ نام مقدس امام زمان (عج) است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید افزود: ساعت پنج عصر امروز نیز جلسه پرسش و پاسخی با حضور مدیرکل ارشاد استان فارس و هنرمندان این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه تصریح کرد: فرهنگ و ترویج آن در زمینه‌های مختلف و با افکار و منش متفاوت نقش اساسی در جوامع دارد، ازاین‌رو باید مسئولان با همدلی و هم‌زبانی در راستای ارتقای فرهنگ اسلامی ایرانی بکوشند.

علی‌اکبری هنر را یکی از اصلی‌ترین عوامل فرهنگ‌سازی نامید و با گلایه از عدم‌ حمایت از هنر در اقلید از تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برای جمع‌آوری و چاپ شعرهای هشت دوره کنگره شعر مسافر آدینه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی موجب انتقال و پیشرفت فرهنگ شهرستان‌ها و رشد فرهنگی آن می‌شود، مساعدت مسئولان می‌تواند زمینه لازم را برای پرآوازه شدن نام اقلید در عرصه هنر و به‌تبع آن در زمینه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی و ... فراهم کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید در پایان با بیان اینکه کنگره شعر مسافر آدینه در گذشته به صورت استانی و اکنون منطقه‌ای برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت و مساعدت مسئولان این کنگره می‌تواند با حضور شاعران کشوری برگزار شود.

 کنگره شعر مسافر آدینه در سالن آمفی‌تئا‌تر اقلید برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها