خبرهای داغ:
نماینده مردم لارستان در مجلس خبر داد
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی «تعاونی توسعه و عمران» در لارستان خبر داد و گفت: برای ثبت این تعاونی باید نیم درصد جمعیت این شهرستان در آن عضو شوند.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۵۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس جمشید جعفرپور  با حضور در جمع تعاون‌گران با برشمردن اهمیت و جایگاه تعاون، اظهار داشت: در قرآن به تعاون در «برّ و تقوی» امر شده و این از نظر فقهی دلالت بر وجوب آن می‌کند و این نشانه تأکید دین اسلام بر فرهنگ کار جمعی در جامعه است.

وی به مفهوم هم‌افزایی نیرو‌ها اشاره و یادآور شد: زمانی کار به صورت جمعی صورت گیرد از آن نظر که برآیند نیروی جمعی از جمع تک‌تک نیرو‌ها بیشتر است، نتیجه چند برابر بهتری به‌دست خواهد آمد.

این مسئول از منظر «جایگاه تعاون در قانون اساسی جمهوری اسلامی» نیز به این موضوع پرداخت و افزود: بخش تعاون یکی از سه رکن اقتصادی نظام است اما این رکن پس از درخشش در سال‌های اول پس از انقلاب، رفته‌رفته در سایه بخش خصوصی قرار گرفت و کم‌رنگ شد اما نیاز است تا بار دیگر به جایگاه واقعی خود بازگردد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای تأسیس و توسعه تعاونی‌ها، هرگونه پیگیری لازم را در سطح این شهرستان، استان و کشور انجام خواهیم داد، تصریح کرد: یکی از تعاونی‌هایی که مجلس با هدف مشارکت دادن مردم در انجام پروژه‌های عمرانی، برای تشکیل آن قانون به تصویب رسانده «تعاونی توسعه و عمران شهرستانی» بوده اما تابه‌حال از این ظرفیت به‌طور شایسته در کشور استفاده نشده است.

وی تبیین کرد: در لارستان کارهای مقدماتی تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان انجام شده و اکنون باید نیم درصد جمعیت لارستان یعنی چیزی حدود یک‌هزار و 250 نفر با خرید سهام به عضویت تعاونی درآیند تا بتوان آن را به ثبت رساند.

پیش از سخنان این نماینده، معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان سخنرانی کرد.

عبدالمهدی قاسمی با بیان اینکه برای دستیابی به نتیجه بهتر، باید تمام امور از جمله مسائل اقتصادی به مردم واگذار شود، نقش تعاونی‌ها را در مردمی کردن اقتصاد بی‌بدیل دانست و گفت: مردم با عضویت در تعاونی‌ها به‌خوبی خواهند آموخت که چگونه به شیوه‌ای دموکراتیک و قانونمند در امور مدیریتی و نظارتی مشارکت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با پذیرفتن این مسئله که در کار تعاونی‌های این شهرستان نواقص و ایراداتی بوده، وجود اشتباه و خطا در افراد و مجموعه‌های انسانی را طبیعی خواند و تصریح کرد: با تمام نقاط ضعفی که در کار بوده، محاسن و فواید تعاونی‌های لارستان برای اعضا بسیار بیشتر از معایب و مضرات آن بوده است.

وی همچنین از پیگیری‌های اداره خود در مورد تأسیس اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی‌ها در لارستان به منظور تسهیل فرایند داوری در تعاونی‌ها سخن گفت و اضافه کرد: به منظور تأمین نیاز اعضا، تشکیل «تعاونی محلات» و «تعاونی زنان شاغل در بخش مشاغل خانگی» از نیازهای اساسی است که باید در لارستان تشکیل شود.

به گزارش فارس، در پایان این برنامه از تعاونی‌های همیار در برگزاری برنامه‌های هفته تعاون با اهدا لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها