خبرهای داغ:
عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: لازم است اجرای قاطع حدود الهی که در زمان مسئولان فعلی قضایی فارس با قوت انجام‌شده، استمرار یابد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۶۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الاسلام محمدرضایی  در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: اجرای حدود الهی از زمان حضور رئیس‌کل فعلی دادگستری فارس بیشتر شده که مناسب است این روند بدون توجه به تبلیغات مدعیان دروغین حقوق بشر استمرار یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: برخی برخوردهایی که در دادسراها توسط دادیاران و بازرس‌ها در مرحله تحقیق صورت می‌گیرد پرخاشگرانه است و گاه حقوق و کرامت افراد مورد توجه قرار نمی‌گیرد درحالی‌که شاکی و متهم از منظر قضا در اسلام حقوقی دارند که باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مواردی از تخلفات به روحانیت انتقال داده‌ شده، مصادیقی از رسیدگی به تخلفات نیز دیده‌ شده که حفاظت دادستانی به موارد تخلف رسیدگی کرده و برخوردهای خوبی اتفاق افتاده است.

رضایی برخی احکام معدود فاقد سابقه و رویه قضایی و نحوه گفتار برخی مسئولان قضایی که غیر‌همدلانه است را در شأن دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ندانست و افزود: این‌گونه موارد هرچند اندک باشد اما در دستگاه قضایی این نظام حتی یک مورد نیز از این مسائل زیاد است و باعث خدشه‌دار شدن زحمات قضات پاک‌دامن می‌شود، چنانکه وقتی پارچه‌ای سفید باشد هر لکه‌ای بر روی آن بیشتر دیده می‌شود.

این عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه بیان کرد: قضات پاک‌دامنی که در دستگاه قضایی فعال هستند هیچ‌گونه بی‌عدالتی را نمی‌پذیرند و مصلحت‌اندیشی نمی‌کنند و با قاطعیت عدالت را اجرا می‌کنند که این‌ها مایه افتخار نظام هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ابراز داشت: در مرحله تحقیق و رسیدگی اولیه در مراجع انتظامی نباید هیچ‌گونه پرخاشگری و بی‌حوصلگی وجود داشته باشد.

رضایی برخی کم‌حوصلگی‌ها را ناشی از تعدد پرونده‌های قضایی دانست و گفت: بنابر آموزه‌های اسلامی قاضی باید از افراد باحوصله انتخاب شود و تدابیری برای تناسب حجم پرونده و توان جسمی و روحی افراد وجود داشته باشد.

افزایش توان علمی قضات و لزوم مطالعه دقیق پرونده‌های ارجاعی و استماع جز به جز اظهارات از دیگر مواردی بود که مورد تأکید رضایی قرار گرفت و در ادامه بیان کرد: برخی از ابلاغیه‌ها و اخطاریه‌ها به دست افراد نمی‌رسد و در این موارد باید سیستم نظارتی دادگستری تقویت شود که ناخواسته حقی از افراد پایمال نشود.

وی اضافه کرد: باید روند شفاف و کانال ارتباطی دقیقی برای پیگیری شکایت افراد از نوع رسیدگی قضایی و انتظامی وجود داشته باشد.

رضایی در این نشست همچنین خواستار برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی دانه‌درشت و افراد صاحب نفوذ شد و تصریح کرد: در مواردی افرادی با هویت مبهم برای پرونده‌های قضایی دلالی می‌کنند که بستر این‌گونه اقدامات باید خشکانده شود.

اطلاع‌رسانی از نتایج بررسی پرونده مسمومیت دانشجویان جهرم و شیراز، لزوم جمع‌آوری معتادان از اطراف اماکن زیارتی که موجبات وهن نظام را فراهم می‌آورد و تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری از دیگر مواردی بود که رضایی به نمایندگی از اعضای جامعه روحانیت شیراز بیان کرد.

رئیس‌کل دادگستری فارس نیز در این نشست پاسخ‌های مشروحی را به سؤالات مطرح‌شده عنوان کرد و از جدیت دستگاه قضایی فارس در رسیدگی به مسائل مورد مطالبه روحانیت و مردم خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها