خبرهای داغ:
امام‌جمعه کازرون:

مردم از دل‌سپردگان آمریکا دست می‌کشند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، بنابراین مردم از جریانات سیاسی و دل‌سپردگان آمریکا دست می‌کشند.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۶۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت سالروز پیوند ازدواج آسمانی دو وجود مقدس، حضرت علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: سادگی، حجب و حیا و به‌دور از هرگونه تجملات ازدواج امیر مؤمنان (ع) و فاطمه الزهرا (س) باید امروزه به‌عنوان الگو و درس برای جامعه ما باشد.

وی، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، قرار دادن معیار و خصوصیات معنوی، دینی و اخلاقی، مهریه پایین و شناخت از یکدیگر را ازجمله نمونه‌هایی از درس امر ازدواج امیر مؤمنان علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) برشمرد.

خطیب نماز جمعه کازرون، بالا بودن آمار طلاق و سن ازدواج دختران و پسران و وجود برخی مظاهر فساد و بی‌حیایی در جامعه را فاصله گرفتن از سنت رسول‌الله عنوان کرد و افزود: وظیفه نداریم که امر مقدس ازدواج را با سخت‌گیری‌های بی‌حد، مهریه و جهیزیه‌های سنگین، بی‌رغبتی جوانان در امر ازدواج را فراهم کنیم.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود با گرامی‌داشت سالروز شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت جوادالائمه (ع) به بیستم شهریور سالروز حمله به برج‌های تجارت جهانی آمریکا در 14 سال پیش اشاره کرد و بیان داشت: این حادثه مشکوک بهانه‌ای برای دخالت و تجاوزات آمریکا در منطقه را فراهم و به دنبال آن آتش جنگ و ترور در کشورهای اسلامی و حتی اروپا گسترش پیدا کرد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه آمریکایی که ادعا می‌کند چنانچه پشه‌ای بجنبد راهدارهای آن می‌تواند ردیابی کند پس چگونه دو هواپیمای غول‌پیکر این کشور ربوده‌ شده و بلافاصله به مرکز اقتدار نظامی پنتاگون کوبیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قراین و شواهد پشت این قضیه دست‌های صهیونیستی نمایان شده که این عملیات با هدف اسلام‌ستیزی صورت گرفته است.

خرسند اظهار داشت: آمریکا اتهام این عمل تروریستی را به گروه عقب‌افتاده طالبان زدند و به همین بهانه به افغانستان حمله کرد و پس‌ازآن به عراق حمله‌ور شد و بر همین اساس یک موج اسلام‌ستیزی و گروهک تروریستی را در دنیا به راه انداخت.

امام‌جمعه کازرون به ردپای آمریکا در رخداد و حادثه‌های شهریورماه در کشورمان ازجمله حادثه 17 شهریور میدان ژاله تهران در سال 57، شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ترور شهید آیت‌الله قدوسی، حمله صدام به ایران در سال 59 اشاره کرد و افزود: در تمام این حوادث مستقیم و یا غیرمستقیم آمریکا نقش داشته که امروزه نباید بگذاریم به‌سادگی این حوادث فراموش و یا کمرنگ شود.

خرسند از آن دسته افرادی که در داخل کشور سعی در پاک کردن چهره پلید آمریکا را دارند و این کشور را فرشته نجات می‌دانند اظهار تأسف کرد و متذکر شد: مردم باید جریاناتی که دنبال نفوذ آمریکا در کشور هستند را رصد کنند و مراقب باشند و به فرموده امام (ره) کشوری که شیطان بزرگ است و آن را از در بیرون کرده‌ایم از پنجره وارد نکنند.

وی به چراغ سبز نشان‌دهندگان ورود آمریکا به کشور درخواست کرد که وضعیت کنونی عراق، بحرین، ترکیه، پاکستان، عربستان، افغانستان و سوریه و ایران پیش از انقلاب را مرور کنند که آمریکائیان چه بر سر مردم آوردند.

خطیب نماز جمعه کازرون اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور قرار داریم بنابراین مردم باید به جریانات سیاسی که دل به آمریکا بسته‌اند از آنان دل ببرند.

خرسند در پایان به برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اشاره کرد و از افراد خیر و نیک‌اندیش درخواست کرد با کمک خودشان دل این فرزندان چشم‌انتظار را شاد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار