رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای خروج از رکود الزاما نباید تورم را افزایش داد، گفت: قطع یارانه‌های نقدی برخی افراد و حامل‌های انرژی و توقف دستوری نرخ ارز، از مواردی است که زمینه خروج از رکود را با پرداخت یارانه به تولید فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۹۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود خوانساری با اعلام این خبر اظهار کرد:  راه خروج از رکود الزاما بالابردن تورم در جامعه نیست بلکه سه کار اساسی را باید در کشور برای خروج از رکود انجام داد.

وی خاطرنشان‌کرد: ما یارانه بسیار زیادی برای پرداخت حامل انرژی پرداخت می‌کنیم وسوخت را ارزان به دست مصرف کننده می رسانیم. یکی از راهکار‌های شرایط خروج از رکود قطع این یارانه و در عوض اختصاص آن به بدهی دولت به پیمانکاران و کمک به صنایع است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:  ما در حال حاضر به 70 میلون نفر یارانه پرداخت می‌کنیم که بخشی از آنها متمول بوده و به یارانه‌ها احتیاج ندارند. با عدم پرداخت این یارانه می توان از این محل نیز برای حمایت از تولید و پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران استفاده کرد. 

وی گفت:  دولت  در حال حاضر دارد یارانه ای را به جامعه تزریق می‌کند اما این پول برای حمایت از تولید و پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران استفاده نمی‌شود.

خوانساری تاکید کرد:  قیمت ارز در صورتی که به قیمت واقعی خود برسد و بازار بتواند آن را تنظیم کند نیز می‌تواند به بازار کمک کند.

وی یادآورشد: اگرارز به صورت مصنوعی کنترل شود ممکن است اتفاق 3 سال پیش روی دهد و در صورتی که دولت توان کنترل خود را از دست دهد، دوباره قیمت‌ها مانند یک فنر رها شود.

این مقام مسئول بیان داشت: کنترل نرخ ارز همچنین باعث می‌شود که به جای رشد تولید داخل ، قیمت کالاهای وارداتی ارزان تر شود و واردات دوباره رونق بگیرد. این امر به تولید داخلی و اشتغال صدمه می‌زند.

ارسال نظرات