مدیرکل کمیته‌ امداد ‌اردبیل گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در اردبیل جمع‌آوری شد‌.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۰۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز زلالی، در دیدار با امام جمعه‌ و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بخش خورش‌رستم خلخال اظهار داشت: در سال گذشته 300 میلیارد ریال درآمد مردمی کمیته‌ امداد بود که بعد از جذب، در کنار اعتبارات دولتی صرف تأمین نیازمندی خانواده‌های تحت حمایت در سطح استان شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه شده است، گفت: در بحث کار و اشتغالزایی نیز نیازمند حمایت خیرین و نیکوکاران منطقه هستیم که خانواده‌ها را توانمند کرده و آمار خانواده‌های نیازمند را در سطح منطقه به حداقل برسانیم.

زلالی تصریح کرد: در چند سال اخیر که بحث اشتغال طرح شده تعداد یک هزار و 78 طرح اشتغالزایی برای خانواده‌های نیازمند منطقه به اجرا در آمده است که در حال حاضر 470 طرح از این تعداد طرح‌های اجرا شده فعال است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر بابت تخصیص تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای خانواده‌های نیازمند بخش خورش رستم تعداد 55 پرونده در بانک‌های عامل پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال از سهمیه‌ امداد هستند که نیازمند پیگیری برای پرداخت این تعداد از وام‌ها هستیم.

وی بحث توانمندی خانواده‌ها را محوری‌ترین برنامه‌ کمیته امداد دانست و افزود: خوشبختانه در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد نیازمند‌ی که مستحق دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند، می‌توانند براساس استعداد و توانایی‌هایی که دارند با دریافت تسهیلات خودکفایی، شغلی برای خود ایجاد کرده و به خوداتکایی دست یابند که در این زمینه هیچ مانعی وجود ندارد.

زلالی با بیان اینکه در سطح استان 3 هزار و 200 خانوار نیازمند احداث سرویس بهداشتی هستند که 130 خانوار از این تعداد مربوط به بخش خورش رستم است، گفت: بیش ازیک هزار و 400 خانوار در قالب 2 هزار و 600 نفر تحت حمایت کمیته‌ امداد بخش خورش رستم بوده که اغلب سالمند هستند.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل اظهار داشت:‌ یک هزار و 70 خانوار از کل خانواده های تحت حمایت را خانواده‌های یک نفره و 334 خانوار از این تعداد را خانواده‌های 3 تا 5 نفره تشکیل می‌دهند و تعداد 11 خانوار 6 نفره به بالا بوده که برای جمعیت تحت حمایت خورش رستم بالغ بر 8 میلیاردو 500 میلیون ریال خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه براساس ضریب محرومیتی که از سوی وزارت کشور مشخص شده است بخش خورش رستم با ضریب محرومیت 9 تعیین شده است، تصریح کرد:‌ بر این اساس در بحث تخصیص اعتبار و رسیدگی به محرومان منطقه نگاه خاصی به بخش خورش رستم داریم.

زلالی بیان کرد: بیش از یک هزار و 345 خانوار خورش رستم مستمری بگیر امداد هستند که در کنار حمایت‌های کمیته‌ امداد کمک خیرین برای حمایت و هدایت خانواده‌ها در راستای رفع نیازمندی‌ها بیشتر احساس می‌شود.

ارسال نظرات