امام جمعه جعفرآباد گفت: همین روحیه انقلابی و جوانان حزب اللهی و انقلابی هستند که فریاد رس نظام و انقلاب اسلامی ما هستند.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۱۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام باقری، امام جمعه جعفرآباد مغان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: همین روحیه انقلابی و جوانان حزب اللهی و انقلابی هستند که فریاد رس نظام و انقلاب اسلامی ما هستند.

وی پس از حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و اهل بیت پاک آن حضرت و توصیه به تقوا، در توضیح ادامه حدیث امام صادق علیه السلام در ویژگی ها و صفات شیعه صفت زهد را توضیح داده و گفت: زهد بی رغبتی و وابسته نبودن به دنیاست. البته نباید زهد با رهبانیت و ترک دنیا اشتباه شود.

وی گفت: خداوند نعمتهای حلالش را برای استفاده انسان آفریده و انسان نباید حلال خدا را بر خود حرام کند ولی در استفاده از این نعمتها هم نباید دچار وابستگی و دلبستگی شود.

وی افزود: طبق فرمایش امیرالمؤمین علی علیه السلام تمام زهد بین دو کلمه قرآن است: برآنچه گذشته افسوس نخورید و برآنچه که به شما دادند خوشحال نشوید.

حجت الاسلام باقری با اشاره به 21 شهریور روز سینما، سینما را یکی از قوی ترین صنعت ها و تجارت های عصر حاضر خواند که می تواند تأثیر فراوانی بر مخاطب داشته باشد و با اشاره به غول های سینمایی جهان مثل هالیوود که از این صنعت در راستای اهداف امپریالیسم و برای اسلام هراسی تلاش می کند گفت: ما نیز باید از صنعت سینما برای رساندن پیام صلح و رحمت دین اسلام استفاده کنیم.

امام جمعه جعفرآباد در ادامه با اشاره به 30 ذیقعده و شهادت امام جواد علیه السلام به بیان فضایل آن امام بزرگوار پرداخت.

وی همچنین با اشاره به اول ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی و حضرت زهراء به بیان الگوی مناسب و اسلامی ازدواج پرداخت و گفت خوشبختی با جهیزیه آنچنانی و مراسمات پر رنگ و لعاب و حاصل نمی شود.

باقری علاوه بر مناسبت های فوق با گرامیداشت 27 شهریور روز شعر و ادب پارسی و استاد شهریار زبان فارسی را گنجینه ای گرانبها دانست و به لزوم حفظ زبان فارسی و گویش های محلی کشورمان ایران تأکید کرد.

حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآباد در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اقشار مختلف مردم در خصوص مسائل انتخابات و مذاکرات هسته ای و راه حل های معظم له در خصوص داشتن کشور قوی اشاره کرد و گفت همین روحیه انقلابی و جوانان حزب اللهی و انقلابی هستند که فریاد رس نظام و انقلاب اسلامی ما هستند.

ارسال نظرات