فوتبال لمپنيزم و نتيجه‌گراي ما از فوتبال برنامه‌محور‌ گريزان است به همين دليل خيلي‌ها در مقابل جريان سالم فوتبال ايران ايستاده‌اند. اميدوارم روزي برسد كه فرهنگ شفاف‌سازي در فوتبال كشورمان جا بيفتد و اين مشكل فرهنگي برطرف شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۴۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج، انتشار مبلغ قراردادهاي فوتباليست‌هاي ايراني با واكنش‌هاي منفي روبه‌رو شد، اتفاقي كه به خوبي نشان داد متأسفانه فرهنگ در جامعه فوتبال ايران فوق‌العاده بي‌رنگ است. 
اكثر فوتباليست‌هاي كشورمان در حالي به شدت مظلوم‌نمايي مي‌كنند كه اينگونه رفتارها به شخصيت‌شان به شدت ضربه مي‌زند. اين در شرايطي است كه ميليون‌ها ايراني زير بار فشارهاي اقتصادي هستند اما عزت نفس خود را حفظ مي‌كنند. واكنش‌هاي منفي به اين اتفاق از كمرنگ يا حتي بهتر است بگوييم بي‌رنگ بودن فرهنگ نشئت مي‌گيرد. فوتبال ما بازاري است كه نظارت و كنترلي از سوي نهادهاي نظارتي روي آن صورت نمي‌گيرد؛ به همين دليل است كه با منتشر شدن رقم واقعي دستمزدها خيلي‌ها احساس خطر مي‌كنند؛ چراكه قطعاً نگران پرداخت ماليات مي‌شوند و اينكه بايد انتظارات مردم را با توجه به رقم قراردادشان برآورده كنند. در صورتي كه در همه كشورها و در تمامي ليگ‌هاي فوتبال دنيا در مورد مبلغ قرارداد بازيكنان و مربيان شفاف‌سازي مي‌شود؛ چراكه باشگاه‌هاي اروپايي خودشان درآمدزايي مي‌كنند و از اين طريق دستمزدهاي نجومي بازيكنان را مي‌پردازند. رد و بدل شدن پول‌هاي هنگفت در فوتبال دنيا مرسوم است اما در كشور ما وضعيت متفاوتي حاكم است. در واقع پول‌هاي آنچناني از كيسه مردم به فوتباليست‌ها پرداخت مي‌شود. مردم ايران وقتي ماشين‌ها، خانه‌ها و رستوران‌هاي لوكس اين بازيكنان را مي‌بينند، دلشان مي‌گيرد؛ چراكه آنها از پول مردم است كه به اينجا رسيده‌اند. دو باشگاه عزيزكرده تهراني از وزارت ورزش پول مي‌گيرند و بودجه وزارتخانه هم كه حتماً از بيت‌المال تأمين مي‌شود. به عقيده من اين حق مردم است كه نسبت به اين موضوع موضع بگيرند، جامعه‌اي كه هيچ واكنشي به اتفاقات اطرافش نداشته باشد، در واقع جامعه مرده است.  فوتبال لمپنيزم و نتيجه‌گراي ما از فوتبال برنامه‌محور‌ گريزان است به همين دليل خيلي‌ها در مقابل جريان سالم فوتبال ايران ايستاده‌اند. اميدوارم روزي برسد كه فرهنگ شفاف‌سازي در فوتبال كشورمان جا بيفتد و اين مشكل فرهنگي برطرف شود. 
ارسال نظرات