فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش از اجرای 100 عنوان برنامه متنوع فرهنگی آموزشی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۸۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سرهنگ پاسدار موسي اصغري در جلسه ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس كه در دفتر فرماندار خاش برگزار شد، اظهار  كرد: دفاع مقدس بعنوان برگ زريني در تاريخ ثبت شده است و استمرار و مرور اين تاريخ نيازمند يادآوري است و هفته دفاع مقدس بهترين زماني براي يادآوري خاطرات رزمندگان و شهدا است.

وي افزود: هفته گرامي داشت دفاع مقدس از مهمترين مناسبت هاي بزرگ كشورجمهوري اسلامي ايران است كه مي بايست در شان و منزلت رزمندگان و ايثارگران باشكوه تمام  برگزار شود.

سرهنگ اصغري بيان كرد: 8 سال جنگ تحميلي فقط جنگ با عراق نبود بلكه تمام دنيا عليه ايران اسلامي چه به صورت تسهيلاتي و چه به صورت نظامي و حتي چه به سورت نيروي انساني بسيج شده بودند .

وي تصريح كرد: مي توان 8 سال دفاع مقدس ايران اسلامي را يك دستاورد مهم براي ايران اسلامي دانست و اين 8 سال جنگ تحميلي بود كه به واسطه حاكمان منطقه به منظور سرنگوني و با تجزيه ايرات بر ملت ما تحميل شد .

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش با بيان اينكه  برنامه های این هفته با شعار ما می توانیم برگزار مي شود، افزود: شعار سال همدلی و همزبانی دولت و ملت و با محوریت ولایت فقیه در اولويت ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس امسال است.

وي با اشاره به برنامه هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس، افزود: رژه 31 شهريورنيروهاي مسلح، غبارروبي مزار شهداء، ديدار از خانواده هاي معظم شهداء، جانبازان و رزمندگان، صبحگاه مشترك و برگزاري نمايشگاه ادوات جنگي در محل تيپ زرهي خاش از مهمترين اين برنامه ها است.

سرهنگ اصغری ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای شهرستان خاش، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده و برنامه های کوهپیمایی و صعود به قله تفتان، شب شعر دفاع مقدس و نواختن زنگ مهر و بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت و ایثار، برگزاری آیین معنوی دعای عرفه و برائت از مشرکین، نمایشگاههای ادوات جنگی و عکس و کتاب دفاع مقدس در کنار سایر موارد از ویژه برنامه های مهم گرامی داشت هفته دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان كرد: کمیته های اصناف، روستايي و عشايري، ورزشي، فرهنگی، شهدا و ایثارگران، حمايت و پشتيباني، تداركات و خدمات، دانش آموزي و دانشگاهي، فضاي مجازي، اطلاع رسانی و تبلیغات و غیره در اين هفته فعال شده اند.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري خاش نيز در ادامه، بيان كرد: هفته سراسر شكوه دفاع مقدس براي ملت شريف و هميشه در صحنه جمهوري اسلامي ايران مقدس بوده و در اين هفته جوانان ايران اسلامي با ولايت مداري و خلوص نيت جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جانانه و با تمام وجود در مقابل دشمنان متعدد از جله غرب، اعراب و بعث ايستادند .

محمد احمدي بولاغي با تاكيد بر اجرايي باشكوه برنامه هاي دفاع مقدس، خاطر نشان كرد: مي بايست ياد و خاطره شهيدان را گرامي بداريم و با برگزاري جلسات متعدد از آنان تجليل و تقدير كنيم و همه جوانان كشور بدانند كه اين عزت و استقلالي كه امروز داريم را مديون مجاهدت هاي اين شهيدان گرانفدرهستيم .

وي تصريح كرد: استقلال، صلابت كنوني كشورما مرهون از خودگذشتگي ها و ايثار رزمندگان و ايتارگران دوران دفاع مقدس است و بايد از همه ي ظرفيت هاي فرهنگي براي تببين اين ارزش ها و انتقال آن به نسل جوان استفاده لازم را داشته باشيم .

امام جمعه موقت شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: دفاع مقدس بعنوان برگ زريني در تاريخ ثبت شده است و استمرار و مرور اين تاريخ نيازمند يادآوري مي باشد و هفته دفاع مقدس بهترين زماني براي يادآوري خاطرات رزمندگان و شهدا است .

حجت الاسلام جواد حسيني افزود: هفته گراميداشت دفاع مقدس از مهمترين مناسبت هاي بزرگ كشورجمهوري اسلامي ايران است كه بايد در شان و منزلت رزمندگان و ايثارگران باشكوه تمام  برگزار شود.

مسئول پايگاه فرهنگي انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش نيز در ادامه گفت: شهدا رفتند تا براي ما عزت و شرف بيافرينند كه امروز ابر قدرتي مانند آمريكا وقتي مي خواهد به يكي از عنصرهاي جبهه مقاومت حمله كند با يك تهديد نظام جمهوري اسلامي آنقدر دچار بدبختي و بيم مي شود كه بيان مي كند كه افكار عمومي ما مخالف جنگ است.

ستوانيكم پاسدار احمد نوري با اشاره به دلاوري، رشادت هاي و نيز ولايتمداري مردم ايران اسلامي در مدت 8 سال دفاع مقدس، اظهار كرد: 8 سال دفاع مقتدرانه در مقابل دشمن بعثي نشان داد كه كشور ايران اسلامي زير لواي ولايت در برابر هر مستكبري توان پيروزي و مقابله را دارد.

گفتني است در پايان اين جلسه برنامه هاي اجرايي ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس اعلام شد.

ارسال نظرات