بازی های رایانه ای ذهن کودک را تخریب میکنند و عامل عقب ماندگی فکری و کندی ذهن کودک می شوند.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۸۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،یکی از کارشناسان پایگاه سلامت درباره اثرات منفی رایانه ای بر ذهن کودک گفت: بازی های رایانه ای اثرات منفی که ممکن است قابل جبران نباشد ودر طی چند مرحله درمان امکان باز گردانی کودک به حالت عادی نباشد، چرا که بازی های رایانه ای ذهن کودک را تخریب میکنند وعامل عقب ماندگی فکری وکندی ذهن می شوند.

الهه دلجویی در ادامه افزود: بازی های رایانه ای اثرات مخرب برای بزرگسالان نیز دارد،به طوری که استفاده بیش از 2 ساعت از رسانه های گروهی موجب کاهش بهره ی هوشی می شود.

دلجویی گفت: اعتیاد به بازی های رایانه ای اثر مخرب تری نسبت به اعتیاد به مواد مخدر صنعتی دارد.

وی افزود: این بازی ها روح وروان فرد را به شدت تخریب و فرد را با مشکلات پیچیده تری مواجه و دچار اختلال هواس می کند.

وی به استفاده بیش از حد کودکان از بازی های رایانه ای اشاره کرد: استفاده مداوم کودکان از بازی های رایانه ای باعث کاهش بهره هوشی و تمرکز می شود.

دلجویی بیان کرد: برخی از بازی ها به دلیل ایجاد ترس در کودک، سبب اختلال خواب، ترس و واهمه میشود،شاید تعداد اندکی از کودکان دچار شب ادراری و بدغذایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان در حال رشد با توجه به تثبیت شدن شخصیت، از رسانه های گروهی ،بازی های اینترنتی الگو برداری میکنند الگویی که در دنیای حقیقی قابل اجرا نیست .

این کارشناس درخصوص کودکی که در دنیای مجازی سرعت را می آموزد اما نمیتواند آن را در دنیای حقیقی به اجرا درآورد، گفت: کودک دچار بی رغبتی وبی علاقگی میشود ودیگر اشتیاقی برای رسیدگی به امور روزانه ندارد؛ که موجب تن پروری کودک می شود وسلامتی او را به خطر می اندازد.

کارشناسان پایگاه سلامت درخصوص اوقات فراغت کودکان به خانواده ها پیشنهاد کرد: در برنامه ریزی های روزانه همان طور که به خود وقت می گذارند وآنها را به سمت استفاده از رایانه سوق میدهند در صورتی که بازی های عملی و بومی موجب افزایش توانایی شنوایی، ذهنی ودیداری میشود پس باید با استفاده از از کتاب ها شیوه صحیح بازی کردن با کودکان را بیاموزند

وی در ادامه یاد آورد شد: آسیب های حاصل از بازی های رایانه ای به دلیل تاثیر بر روح وروان کودک از درمان جسم پیچیده تر است بنابراین خانواده ها باید در انتخاب سر گرمی ها کودک دقت شود.

ارسال نظرات