مدیرعامل بزرگترین کشتی‎سازی بخش خصوصی خوزستان با اشاره به گرفتاری‌ها و مصائب بانکی از فروش یارد و تجهیزات این یارد به‌صورت یک جا و با نصف قیمت خبر داد و گفت:با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید ملی،‌اما مقامات پایین‌دستی فقط شعار می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۶۸۲۷۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود راستکار با اشاره به اینکه ما به عنوان بزرگترین شرکت کشتی‎سازی بخش خصوصی در خوزستان پنج سال است که هیچ فعالیتی در این حوزه نداشته‎ایم اظهار کرد: در این مدت همه نیروهای متخصص این شرکت بازخرید و تعدیل شدند و اکنون فقط چند کارمند به عنوان حراست و نگهبانی در این شرکت و یارد اختصاصی آن حضور دارند.

وی با بیان این‌که حدود شش ماه است که نتوانسته‌ایم حقوق این چند نفر را نیز پرداخت کنیم،‌ تصریح کرد:‌ با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب در  حمایت از تولید داخلی و توجه به مرزهای آبی و صنایع دریایی، متاسفانه مقامات پایین دستی فقط به شعار دادن در این زمینه اکتفا کرده و هیچ گونه حمایت و همکاری با صنایع به خصوص صنایع دریایی و بخش خصوصی فعال در آن ندارند.

وی با اشاره به این‌که ایران فقط به حوزه تولید خودرو و صنعت خودروسازی توجه می‎شود، خاطرنشان کرد: در عرصه خودرو رانت فراوانی وجود دارد در حالی که در دیگر عرصه های تولیدی مانند شناورسازی‎ها این گونه رانت‎ها وجود ندارد به همین دلیل نگاه و اراده ملی برای حمایت از صنایع دریایی و کشتی‎سازی در کشور وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شناورسازان کارون با بیان اینکه پنج سال است هیچ تولیدی نداریم و از پرداخت اقساط بانکی عاجز هستیم گفت: دولت هیچگونه کمک و حمایتی از واحدهایی همچون ما انجام نداده است تا بتوانیم تولید خود را راه‎اندازی کرده و به کمک آن، اقساط بانکی و دیگر هزینه ها را  پرداخت کنیم.

راستکار با بیان این‌که ادعا نمی‎کنیم در حد شناورسازان کره جنوبی و یا ژاپن هستیم اما شناورهای خدمات‎دهنده به سکوها را با بهترین کیفیت می‎سازیم، تصریح کرد: یارد شرکت شناورسازی ما، به‌طور معمول سالانه ظرفیت ساخت 10 فروند انواع شناورهای خدماتی، بارج، لندینگ کرافت و یوتیلیتی بوت را  دارد اما با وجود این ظرفیت، اکنون کاملا تعطیل است.

وی گفت: یکی از لندینگ کرافت‎های ساخت ما حدود سه سال است که به آب اندازی شده اما هنوز عملیاتی نشده است زیرا بانک عامل که به ما برای ساخت این شناور از طریق وجوه اداره شده  سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات اعطا کرده برای عملیاتی ساختن آن تضمینی به ارزش شش میلیارد تومان می‎خواهد که تامین آن از عهده ما خارج است.

وی افزود: برای دریافت تسهیلات به سازمان بنادر مراجعه کردیم و آنها تشخیص دادند که ما شایسته دریافت تسهیلات جدید هستیم اما متاسفانه بانک‎ ها به دلیل معوفقاتی که ما در بانک‎های دیگر داریم حاضر به پرداخت تسهیلات به ما نیستند و این گونه است که نمی توانیم سفارش ساخت جدیدی را بپذیریم.

راستکار  ادامه داد: مشکلات ما با بانک ها برای دریافت تسهیلات به اندازه ای زیاد است که اگر اکنون متقاضیانی برای خرید یارد و تجهیزات شرکت به صورت یکجا و حتی به نصف قیمت وجود داشته باشد ما راضی به فروش آن و ترک این صنعت هستیم.

ارسال نظرات