ماهواره در کانون گرم خانواده نقش مخرب داشته و باعث بروز آسیب ها اجتماعی شده، و زنگ خطر بزرگی برای خانواده ها می تواند باشد.
کد خبر: ۸۵۶۸۳۰۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،کارشناس جامعه شناسی واستاد دانشگاه زنجان گفت: یکی از راه های اساسی مبارزه با آسیب های اجتماعی را پیشگیری و آموزش از کودکی دانست و گفت: تازمانی که آموزش را از مهد کودک شروع نکنیم ومراحل پیشگیری را انجام ندهیم نمی توان به صورت ریشه ای با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.

بیانلو بیان کرد: اورژانس اجتماعی جامعه هدف متعددی دارد که اغلب آن ها زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای تعارضات خانوادگی وزنان ودختران در معرض آسیب های اجتماعی، کودکان کار وخیابانی، کودکان آزار دیده، مبتلایان به هویت جنسی، دختران وپسران فراری، معتادان، بیماران روانی مزمن و افراد در معرض بحران، هستند.

وی با تاکید بر اینکه با ورود واحد های مختلف اورژانس اجتماعی با انجام مداخلات روانی واجتماعی قبل از ورود مداخلات قضایی در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار است.

بیانلو افزود: از بین بردن آسیب های اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی غیر ممکن است ولی می توان با برنامه ریزی مناسب آسیب ها را کاهش وکنترل کرد.

وی بیان اینکه در دنیای ارتباطات قرار داریم ولی نتوانستم این تکنولوژی و صنعتی شدن در دنیا را هضم کنیم، گفت: در صورتی که به همین صورت پیش برویم قطعا سال های آینده در بحث آسیب های اجتماعی کانون خطر را به عینیت احساس خواهیم کرد وخانواده ها خصوصا قشر جوان بیشترین افراد در معرض این آسیب ها هستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد:علایم ومحرک های بروز آسیب های اجتماعی کاملا مشخص است که باید پیشگیری اولیه هرچه سریع تر شروع شود تا از بروز آسیب در جامعه جلوگیری شود.

وی با اشاره به ابراز نگرانی ازبروزآسیب های اجتماعی وخطراتی که خانواده ها را تهدید می کند، گفت:از فاکتور ها وعوامل مهم تاثیرگزار در بروز آسیب های اجتماعی که نمی توان آن را در صدر قرار داد ولی می توان از عوامل مهم وتاثیر در بروزآسیب ها از آن یاد کرد ماهواره ها وفضای سایبری بوده و است که به بطن خانواده ها ورود پیدا کرده وبا شیب ملایمی افراد را در خطر قرار می دهد.

بیانلو خاطر نشان کرد:متاسفانه از ابتدا نتوانستیم فرهنگ درست استفاده از وسایل ارتباط جمعی را در بین آحاد جامعه نهادینه کنیم وعدم آگاهی باعث استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی شده که امیدواریم از هم اکنون خانواده با آگاهی بیشتر از بروز آسیب ها به خانواده ها جلوگیری کنند.

کارشناس جامعه شناسی واستاد دانشگاه زنجان با اظهار امیدواری،گفت: امیدواریم خانواده ها با توجه به خطراتی که اعضای خانواده آن ها را خصوصا نسل جوان را تهدید می کند هوشیارترباشد ونهاد و ارگانی بر حسب وظیفه ذاتی خود وارد میدان عمل شوند تا از بروز آسیب ها کاسته شود.

ارسال نظرات