خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

ضرورت بازنگری مدیریت مصرف آب در حوزه صنعت ساختمان

استاندار قزوین گفت: باید بتوانیم راه حل مناسبی برای تشکل آب‌ بران تعریف کنیم تا این تشکل به دور از موانع برای تحقق این مهم تلاش کند تا در نتیجه ، وضعیت این تشکل و عملکرد آن به خوبی بازنگری شود .
کد خبر: ۸۵۶۸۳۳۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از قزوین، مرتضی روزبه در جلسه اتاق فکر آب استان قزوین که صبح امروز در شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد، اظهار کرد:باید بتوانیم راه حل مناسبی برای تشکل آب‌بران تعریف کنیم تا این تشکل  به دور از موانع برای تحقق این مهم تلاش کند تا در نتیجه ، وضعیت این تشکل و عملکرد آن به خوبی بازنگری شود .

استاندار افزود: به صرف داشتن قانون نمی‌توان به تشکیل یک تشکل اکتفا  شود بلکه باید  دیگر ابعادی همچون  فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز از مباحثی است که نیازمند توجه و بررسی است.

روزبه  اضافه کرد: در مواردی که موانع قانونی بر سر راه فعالیت تشکل آب‌بران وجود دارد،  باید برای رفع این موانع تلاشی صورت بگیرد.

 به گفته این مقام مسئول،تشکل آب‌بران شامل تمام بخش‌های مرتبطی با حوزه آب استان قزوین است   که فقط شبکه کانال و آب‌های سطحی را شامل نمی شود وآب‌های زیرزمینی  نیز در این بخش قرار می گیرد.

استاندار با تأکید بر اینکه تشکل آب‌بران باید با جدیت به فعالیت خود ادامه دهد تصریح کرد: در حوزه صنعت ساختمان نیز باید مبحث مدیریت مصرف آب باید بازنگری شده و راهکارهای علمی و عملی آن برای رفع اشکالات صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه برخی مراکز مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و ادارات از مراکز پرمصرف آب به شمار می‌روند  افزود: گام بعدی واحدهای مسکونی هستند که چون به لحاظ فراوانی تعدادشان بیشتر از دیگر مراکز است، در بحث مصرف آب باید بسیار مورد توجه جدی  قرار گیرند ، زیرا طی 60سال گذشته تغییرات زیادی در حوزه صنعت ساختمان به وجود آمده که تمام آن‌ها با باهزینه‌های مالی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: باید نگاه بلندمدت به اهداف خود داشته باشیم  به دلیل اینکه انتخاب ما بر سر موضوع آب است و اگر ساختمانی با معضل آب روبه‌رو  شود دیگر خریداری نخواهد داشت.

 به گفته استاندار، ضروری است در ادامه این روند مبحث محیط‌ زیست  را در نظر داشته باشیم چرا که در ساختمان های جدید  مبحث فضای سبز به فرامخوشی سپرده شده است.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار