خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین:

افزایش 52 درصدی اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: با افزایش ۵۲ درصد پروژه های عمرانی در روستاها و ۴۹ درصدی اعتبارات دهیاری ها در دولت یازدهم زمینه عمران و آبادانی مناطق محروم تسریع شده است.
کد خبر: ۸۵۶۸۳۸۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین  به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین کریم حبیبی انبوهی در باره رویکرد دولت به توسعه روستاها اظهارداشت: با افزایش اعتبارات دهیاری ها بستر لازم برای توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم فراهم شده است.

وی افزود: در دو سال گذشته میزان پروژه های عمرانی حدود ۵۲ درصد و اعتبار دهیاری ها ۴۸ درصد افزایش یافته که این رویکرد بیانگر چشم انداز روشنی برای مناطق محروم ودور افتاده ترسیم می کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد:در مدت دو سال گذشته در دولت تدبیر و امید تعداد ۸۹۶ پروژه عمرانی توسط دهیاری های استان اجرا شده که عملیاتی شدن آنها بالغ بر ۵۶۲ میلیارد ریال هزینه داشته است.

 به گفته وی،در مدت دو سال اخیر بیش از ۷۹۷ میلیارد ریال اعتبار بین دهیاریهای استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه قبل از افزایش ۴۸ درصدی  برخوردار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین  توضیح داد:تهیه سند توسعه روستایی استان قزوین از کارهای مهم انجام شده است که در این راستا سند توسعه ۲۰ روستای نمونه استان نیز به عنوان یکی از اقدامات برجسته دولت یازدهم در استان قزوین محقق شده است.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم ۱۲۸ هزار و ۲۴۰ نفر ساعت آموزش برای دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده که در این زمینه نیز شاهد رشد ۵۵ درصدی دوره های آموزشی هستیم.

به گفته حبیبی انبوهی، در دوران دو ساله دولت جدید مجوز تأسیس دهیاری در ۱۲۴ روستای با جمعیت بالای ۳۰ خانوار استان صادر شده است.

 این مسئول ساماندهی پسماند روستایی و مسائل زیست محیطی در سطح روستاهای استان را از دیگر رویکردهای این دفتر برشمرد و  تاکید کرد: تقویت و تجهیز شرکتهای تعاونی دهیاریها در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تشکیل شوراهای فرهنگی روستایی از دیگر  اقدامات انجام مهم دولت یازدهم در سطح روستاهای استان است.

1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها