دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه ارتفاع دریاچه وان ترکیه ۳۵۰ متر از دریاچه ارومیه بالاتر است، انتقال آب از این کشور هزینه چندانی ندارد.
کد خبر: ۸۵۶۸۴۰۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عیسی کلانتری در ارومیه، با اشاره به طرح انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار داشت: این طرح فعلا در حد مطالعات بوده و در صورتی که مطالعات زیست‌محیطی، شیمیایی و بیولوژی آن مثبت باشد کار انتقال انجام می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه فاصله دو دریاچه 170 کیلومتر است به هزینه انتقال آب اشاره کرد و گفت: انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه هزینه چندانی ندارد چون دریاچه وان، 350 متر از دریاچه ارومیه بالاتر است.

کلانتری تصریح کرد: بنابر این پس از مطالعه در مورد اینکه آیا ساختار آب دریاچه وان ترکیه و دریاچه ارومیه با یکدیگر همخوانی دارد یا نه؟ که این نیز، سه تا چهار ماه به طول می‌انجامد، مذاکرات فنی و سیاسی بین دو کشور انجام می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به انتقال آب از کشور گرجستان به دریاچه ارومیه افزود: این طرح در دست بررسی ابتدایی بوده و بعید می‌دانم که عملیاتی شود.

وی با تاکید بر استفاده از نظر و تجربیات کارشناسان فن برای نجات دریاچه ارومیه بیان کرد: در این باره هر کس طرح و نظری در رابطه با احیای دریاچه ارومیه داشته باشد می‌تواند آن را در دانشگاه صنعتی شریف تهران با مسعود تجریشی، معاون پژوهشی این دانشگاه و یا در دانشگاه ارومیه با هادی بهادری نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در میان گذارد.

ارسال نظرات