بازار سهام دیروز بازاری کم حجم بود که حقوقی ها تلاش داشتند با بازار گردانی محدود سهام زیر سایه معاملات کد به کد و بلوکی نقشی فعال در حمایت از شاخص بورس داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۶۸۴۲۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار وابسته به سایپا دیروز 51 میلیون سهم سایپا دیزل را زیر قیمت اسمی به شرکت قطعه ساز بازرگانی آسیای آرام طلایی واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری نیوان ابتکار از اواخر مرداد ماه امسال تا کنون 80 میلیون سهم "خکاوه" را به پرتفوی این شرکت قطعه ساز بابت تسویه بدهی واگذار کرده است.

شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه صنایع بهشهر هم دیروز از فرصت به وجود آمده در گروه قندی ها استفاده کرد و 2 میلیون سهم قند نیشابور را در بازار در دامنه نوسان مثبت قیمتی به خریداران عرضه کرد. این شرکت علاوه بر قند نیشابور در شرکت قند شاهرود نیز در کنار سهامداران عمده ایستاده است.

در میان خریداران عمده هم دیروز شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت در عوض واگذاری بلوک بیمه پارسیان خود به سرمایه گذاری تدبیر؛ 15 میلیون سهم سرمایه گذاری البرز را در بازار خرده فروشی و همچنین کمتر از 20 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران و 15 میلیون سهم پتروشیمی جم به پرتفوی خود سرازیر کرد.

معاملات بلوکی و کد به کد سهام دیروز در سایر نماد های معاملاتی از جمله ایران ترانسفو با 2 میلیون و 350 هزار سهم، پالایش نفت بندر عباس با 8 میلیون و 809 هزار سهم ، بانک ملت با 15 میلیون سهم و بانک پاسارگاد با 64 میلیون سهم دنبال شد.

در معاملات دیروز بازار سهام صندوق سرمایه‌گذاری سپهر صادران بازار گردانی سهام بانک صادرات با نماد "وبصادر" را به دوش کشید و بیش از 50 میلیون سهم را جمع آوری کرد.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز بازیگردان سهام پتروشیمی مبین بود و بیش از 6 میلیون و 766 هزار سهم این شرکت را در بازار خرید.

تاپیکو از شرکت های تابعه شستا اما بازار گردان محدود سهام در شرکت های سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی فناوران،نفت ایرانول ، نفت پاسارگاد و پتروشیمی خراسان بود.

شرکت سرمایه گذاری فراست تدبیر و شرکت  تولید سولفور سدیم ایران اما به ترتیب با انتقال 15 میلیون سهم و 11 میلیون سهم پارس سرام درصد سهامداری خود در این شرکت کوچک بورسی را به 50 درصد و 25 درصد افزایش دادند.

در مجموع بازار سهام دیروز بازاری کم حجم بود که حقوقی ها تلاش داشتند، با بازار گردانی محدود سهام زیر سایه معاملات کد به کد و بلوکی نقشی فعال در حمایت از شاخص بورس داشته باشند.

ارسال نظرات