مربی حلقه های صالحین زابل:

بانوان نقش موثری در ایفای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند

مربی حلقه های صالحین زابل گفت: بانوان به عنوان مسئول تنظیم کننده هزینه های خانوار نقش موثری در ایفای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند.
کد خبر: ۸۵۶۸۴۹۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : قدسیه زاهدی در نشست هئیت منتظران مهدی موعود(عج) که در پایگاه طیبه حوزه محبین فاطمه(س) تشکیل شد با بیان اینکه بانوان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌توانند اثرگذار باشند، اظهار کرد: بانوان از آنجا که مسئول تنظیم هزینه‌های خانوار هستند، می‌توانند در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور نقش موثری داشته باشند.

وی افزود: تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و همین طور رسیدن کشور به اهداف مورد نظر اقتصاد و فرهنگ که عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد بدون اتکا و تکیه بر توان عظیم زنان جامعه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی به نقش زنان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: زنان ما باید بدانند که استفاده از تولید ملی چرخ کارخانه‌های کشور را به حرکت درمی‌آورد و جلوگیری از واردات خارجی می‌تواند اقتصاد کشور را مقاوم کند.

مربی صالحین سپاه زابل گفت: زنان در رابطه با مدیریت درآمدها، هزینه کردها، مدیریت و هماهنگی با نحوه توزیع و تعمیم سبد خانوار، مهم تر از همه فرهنگ استفاده از امکانات موجود، خرید و هم چنین بالا رفتن تقاضاها و آستانه رضایت مندی در رابطه با تعمیم مایحتاج خانوار و نحوه رویکرد اجتماعی به اقتصاد، نقش بی تردیدی را ایفا می کنند.

وی به تعریفی از اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی کمتر استفاده کردن از کالای خارجی و هزینه خانوار را کم کردن، یعنی بهداشت، عدم وابستگی دارویی داشتن، اقتصاد مقاومتی یعنی این که مولد و تولید کننده باشیم، ولو درحد کاشت یک بوته گوجه فرنگی در منزل باشد.
ارسال نظرات