مغازه‌هایی که چنین کالاهایی را عرضه می‌کنند پلمپ خواهند شد/ متأسفانه دلالان زیادی پایشان به فروش لوازم التحریر باز شده است که هیچ هماهنگی هم با اتحادیه ندارند
کد خبر: ۸۵۶۸۵۰۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا جویار در رابطه با بازار لوازم التحریر بیان داشت: قیمت‌ها هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده، در این میان حتی دفتر ارزان‌تر از گذشته عرضه می‌شود، زیرا در تولید دفتر رقابت زیادی به وجود آمده و همین باعث شده تا تنوع بیشتر و قیمتش نسبت به سال گذشته پایین‌تر بیاید.

وی ادامه داد: در حال حاضر دفتر 200 برگ را می‌توان از 500 تومان تا 7هزار تومان تهیه کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم التحریر تأکید کرد: هر چند که عمدتا قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است اما در این میان برخی از برندهای وارداتی قیمت‌های خود را تغییر داده اند، دلیل آن هم این است که امسال 9 درصد ارزش افزوده اجباری شده و آن‌ها این مبلغ را بر روی کالای خود کشیده‌اند.

وی در رابطه با لوازم‌التحریر‌هایی که بر روی آن‌ها تصویرهایی مانند "عروسک‌های باربی" وجود دارد نیز به نسیم گفت: این تصاویر بر روی برخی جامدادی‌ها و کیف‌ها است، و روی دفاتر وجود ندارد. جامدادی‌ها هم به صورت قاچاق وارد بازار نشده بلکه به صورت قانونی و از گمرک وارد کشور می‌شود در صورتی که نباید چنین کالایی وارد بازار شود.

وی اضافه کرد: مأموران گمرکی یا متوجه این ورود نشده و یا چشم خود را بر روی آن می‌بندند و با فرد کنار می‌آیند البته باید این را هم بگویم که مقدار این جامدادی‌ها هم زیاد نیست.

عضو اتحادیه لوازم التحریر گفت: بخش کیف هم به صنف لوازم التحریر مربوط نیست و باید اتحادیه سراجان به آن رسیدگی کند. اما اگر جایی باشد که چنین دفترهایی با عکس‌های باربی و یا عکس‌هایی دیگر که مناسب دانش آموزان ایرانی نیست را عرضه می‌کند، ابتدا به آن‌ها تذکر داده و بعد اگر تذکر را جدی نگیرند مغازه آن‌ها پلمپ خواهد شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دلالان زیادی پایشان به فروش لوازم التحریر باز شده است که هیچ هماهنگی هم با اتحادیه ندارند، لذا گاهی توسط این‌ها اجناسی با قیمت و کیفیت نامناسب عرضه می‌شود. عرضه کالاهایی که بر روی آن‌ها عکس نامناسب هم قرار دارد بیشتر از طریق این افراد صورت می‌گیرد. این اتفاق به خصوص در نمایشگاه‌ها بسیار به چشم می‌خورد.

وی افزود: سال‌های قبل این افراد برای حضور در نمایشگاه باید از اتحادیه جواز می‌گرفتند و از آن‌ها نیز تعهد می‌گرفتیم که کالاهایی که عکس‌های مغایر با شئونات دارند را عرضه نکنند اما متأسفانه امسال این هماهنگی با اتحادیه صورت نگرفت لذا برخی کالاهایی نامناسب هم ممکن بود که گاهی در برخی غرفه‌ها عرضه شود.

جویار گفت: یک مشکل دیگری که در صنف ما وجود دارد، حضور دست فروش‌هایی است که به راحتی در گوشه و کنار خیابان‌ها کالاهای خود را عرضه می‌کنند بدون این که یک ریال هم بابت مالیات پرداخت کنند. متأسفانه شهرداری هم در این رابطه هیچ اقدامی نمی‌کند و خیلی بی تفاوت از این مسأله می‌‌گذرد. حتی گاهی مأموران شهرداری از این دست فروش‌ها پول می‌گیرند و به آن‌ها اجازه می‌دهند که به فروش خود ادامه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دیگر صنف لوازم التحریر نمایشگاه‌هایی است که با نزدیک شدن به زمان مدرسه طالب زیادی پیدا می‌کند، تمامی اعضای صنف از این موضوع گلایه دارند که با نزدیک شدن به زمان مدارس که فرصتی برای کار کردن و کسب درآمد واحدهای صنفی است انواع نمایشگاه‌ها در گوشه و کنار و از سوی ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود و همین باعث می‌شود که بازار صنف لوازم التحریر که در کل تابستان کساد بوده است بی رونق شود و این ظلمی در حق فروشندگان لوازم التحریر است.

ارسال نظرات