مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف/

تبدیل امامزادگان به‌قطب فرهنگی از مهمترین اقدامات اوقاف است

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف گفت: تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید از محوری‌ترین اقدامات اوقاف در حوزه بقاع متبرکه است.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۶۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام شوذب شیری، در بازدید از موقوفات و بقاع متبرکه شاخص اردبیل اظهار داشت: خدمت صادقانه به موقوفات، امامزادگان وآل پیغمبر(ص) و قرآن از مهمترین وظایف کارکنان اوقاف است که توفیق این خدمتگذاری، نصیب کارمندان اوقاف در سراسر کشور شده و این جای شکرگزاری از عنایات ویژه حق تعالی را دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین نهادهای نظام اسلامی، سازمان اوقاف است که میراث‌دار اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود و مسئولیت ترویج معارف قرآنی را بر عهده دارد که باید با توجه به این رسالت خطیر و بزرگ در جامعه تلاش و همت وافری داشته باشد.

شیری با توصیه به کارکنان اوقاف استان برای مراقبت در انجام وظایف بیان کرد: همه ما به عنوان امین اموال موقوفات و بقاع متبرکه باید با نیت خیر و قصد قربت در حفظ و حراست از آنها کوشا باشیم و در انجام امور محوله سازمانی از سهل‌انگاری بپرهیزیم.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف گفت: امنیت اعتقادی و امنیت اجتماعی از جمله ثمرات حضور امامزادگان در مناطق مختلف است و همین امر نیز باید سبب شود تا زائران آرامش در جوار آستان مقدس امامزادگان را لمس کنند که این کار نیازمند تلاش جدی همه مسئولان است.

وی تببین زندگینامه و شخصیت معنوی و کرامات امامزادگان، ضرورت تکریم و تعظیم امامزادگان در قرآن و روایات، فلسفه زیارت امامزادگان و نقش آن در جامعه دینی، راه‌کارهای نهادینه‌سازی زیارت در جامعه، نقش مراکز دینی و علمی در احیای امامزادگان و راهکارهای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را از محوری‌ترین اقدامات اوقاف در حوزه بقاع متبرکه برشمرد و افزود: زمین به در برگرفتن پیکر مطهر ذریه حضرت زهرا(س) به خود افتخار می‌کند.

ارسال نظرات