امام جمعه اردبیل/

بزرگ‌ترین حوزه علمیه خواهران شمال‌غرب کشور در استان اردبیل افتتاح می‌شود

امام جمعه اردبیل گفت: بزرگ‌ترین حوزه علمیه خواهران شمال‌غرب کشور در استان اردبیل افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۶۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،آیت‌الله سیدحسن عاملی، در مراسم افتتاح نمادین مدرسه علمیه الزهرا و اعطای حکم مدیریت به مدیر مرکز تخصصی حضرت رسول(ص) اردبیل، اظهار داشت: یکی از دردهای بزرگ جامعه نبود نگاه تخصصی به فرهنگ است که این امر باید با تلاش مسئولان و اقشار مختلف جامعه حل شود تا با نگاه تخصصی به فرهنگ شاهد پیشرفت در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران گفت: باید با مدیریت مناسب خروجی این حوزه‌های علمیه در راستای هوشیاری خانواده‌ها و آگاه‌سازی جامعه موثر باشد و بتوانیم از این ظرفیت برای سالم نگه‌داشتن جامعه خود استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب خواهر رسالتی بسیار خطیر در نظام سازمانی تبلیغات دارند و باید با به‌روز کردن آموزش‌های خود بتوانند با کشورهای مختلف دنیا و در راستای خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی گام بردارند.

عاملی تصریح کرد: باید از حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تربیت بانوان فرهیخته و نخبه استفاده شود تا شأن و مقام زن در جامعه حفظ شود و بتوانیم از ظرفیت زنان برای توسعه جامعه در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با پوشش برنامه‌های غیرفرهنگی در شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد تضعیف جوانان است، افزود: باید در این راستا خانواده‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند و بتوانند با گسترش برنامه‌های فرهنگی این هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زنان و بانوان باید در جامعه ویژگی ناب حضرت زهرا(س) را در زندگی خود الگو قرار دهند، گفت: نیاز است خانواده‌ها با آگاه‌سازی فرزندان خود در راستای سالم‌سازی جامعه گام بردارند.

عاملی با قدردانی از عمکردها و فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان اظهار داشت: با پیگیری و فعالیت‌های انجام شده بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمالغرب کشور در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

در این مراسم امام جمعه اردبیل حکم مدیریت مرکز تخصصی حوزه رسول اکرم(ص) را به حجت‌الاسلام بهزاد اعطاء کرد.

ارسال نظرات