فرمانده سپاه سلمان با تاکید بر اینکه تفکر بسیج مهمترین عامل پویایی و رشد نظام اسلامی است گفت: به دنبال توسعه بسیج در شهر بزرگ زاهدان هستیم
کد خبر: ۸۵۶۸۵۶۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در مراسم معارفه فرمانده سپاه ناحیه زاهدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولین استانی در محل نهاد رهبری در امور اهل سنت برگزار شد اظهار داشت: بر اساس فرمایشات بزرگان دین در حکومت اسلامی بهترین فرمانده و مدیر کسی است که بتواند برنفس خود غلبه و آن را کنترل کند تا بتواند به شایستگی نفس خود را مدیریت کند.
وی با بیان اینکه پاسداری شغل نیست بلکه یک رسالت مهم و سنگین است اظهار داشت: بسیجی هرگز حاضر به تحمل وضع مطلوب نیست، رو به پیشرفت و طالب توسعه است.
امروز دشمن به دنبال تصرف اعتقادات ملت ایران است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌دشمن به دنبال تصرف اعتقادات، ذهن و باور ملت ایران است، ادامه داد: دشمن می‌خواهد خودباوری را از ملت ایران بگیرد و خودباختگی را به آنها تقدیم کند.
وی سعه صدر را یکی از ویژگی های اساسی مدیریت در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: مدیریت با خوش رفتاری، خوش اخلاقی و متانت نسبت به انسانهایی که باحضور خود در بسیج بزرگی را رقم زدند افتخاری است که بسادگی نصیب هر شخصی نخواهد شد، در این زمینه نیز مدیری موفق است که بامردم انس گرفته و برای خدمت گذاری به آنها در تلاش باشد.
سردار معروفی افزود: در دوران هشت سال جنگ نابرابر علیه ایران اسلامی مولفه هایی باعث پیروزی و سربلندی برای این مرز و بوم شد که نتیجه آن صاحب نظر کردن و نفوذ و بزرگی ایران در دنیا است. ایرانی که امروز قدرتمند ترین کشورهای جهان را وادار کرد تا در مقابلش زانو بزند بگونه ای که در مورد مسائل فناوری هسته ای این کشور به مذاکره بنشینند و این مهم افتخاری بزرگ برای ایران و ایرانی است.
بزرگان طوایف و ریش سفیدان باید مبلغان خوبی برای دین و انقلاب باشند
وی به بیان اولین مولفه پرداخت و گفت: مولفه نخست اعتقاد عملی به اصول دین و حسن ظن به خداوند متعال است، بسیجی باور دارد که آنجا که در مسیر امر و فرمان خداوند حرکت کند، خداوند هم کمک می‌کند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان دومین مولفه در مقابل راهبرد دشمن را همبستگی، اتحاد، همدلی و نزدیکی قلب ها به یکدیگر عنوان کرد و افزود : در زمان انقلاب در راهپیمایی ها و مبارزات گرایش و تفکر عنوان نمی شد، در سنگر و گردان ها مهم نبود به چه کسی رای داده ایم چون هدف مشترک بود وبرای اجرا کردن فرمان امام راحل همه با هم متحد بودند و فرمان امام را فرمان خدا می دانستند؛ امروز نیز ما باید از اسلام، قرآن وائمه دفاع کنیم و در ترویج ارزش های ناب الهی کوشا باشیم.
وی سومین مولفه پیروزی در دفاع مقدس را مدیریت صحیح اسلامی عنوان کرد و گفت: مدیریت صحیح اسلامی ما یعنی ولایت و رهبری، چون تبعیت از این نظام تبعیت از نظام الهی و دستور بزرگان دین است؛ چیزی که کشورهای دیگر ندارند، حزب الله گفتمان ما را پذیرفت و با پیروی از آن در جهان مشهور، بزرگ و پیروز شد.
سردار معروفی ادامه داد: امروز دشمن بعد از جنگ با ایران و سقوط عراق به این نتیجه رسید که نمی تواند در ایران تصرف زمین داشته باشند زیرا جمهوری اسلامی ایران قابلیت هایی دارد که به دشمن اجازه نخواهد داد دست به تعدی بزند لذا اگر روزی چنین خیالی را در سر بپروراند ایران به گورستان همیشگی آنان تبدیل خواهد شد.
وی افزود: دشمن پیونده امام و امت اسلامی را به خوبی درک کرده است و در صدد ضربه زدن به آن است، بزرگان طوایف و ریش سفیدان باید مبلغ خوبی برای دین و انقلاب باشند .
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هدف دشمن نشانه گرفتن ستون اصلی خیمه انقلاب یعنی ولایت است، اظهار داشت: دشمن امروز به واسطه جنگ نرم که همان عملیات روانی است پله پله و نرم می‌آید و می‌خواهد با تفرقه افکنی قومیتی به اهداف شوم خود برسد.
تفکر بسیجی باید یک تفکر آرمانی و الهی باشد
این مسئول از مدیریت خوب سرهنگ پاسدارمحسن اکبری تقدیر و تشکر کرد که تاکنون توانسته است در این زمینه ارتباطات خوبی با توده مردم برقرار کند زیرا وظیفه بسیج ایجاد ارتباط با مردم است.
این مسئول با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک توسعه بسیج را در زاهدان در دستور کار داریم، گفت: ناحیه بسیج و سپاه زاهدان به سه ناحیه تقسیم می‌شود که یکی از ناحیه‌ها، ناحیه عشایری خواهد بود تا بتوانیم با مدیریت ساختاری جدید بهتر برای توسعه و امنیت استان گام برداریم.
در پایان این مراسم سرهنگ اصغری به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه زاهدان معرفی شد، و از زحمت سرهنگ اکبری فرمانده سابق سپاه زاهدان نیز قدردانی شد، سرهنگ اصغری پیشتر فرماندهی سپاه خاش را برعهده داشته است

ارسال نظرات