معاون نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج مستضعفین کشور در گفتگو با کوله بار عنوان کرد:

معاونت نظارت؛ چشم بیدار اردوهای راهیان نور/ اقتدار نظام برگرفته از خون شهداست

معاون نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه نظارت، چشم بیدار اردوهای راهیان نور است، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین المللی برگرفته از برکت خون شهداست.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۸۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، مرتضی کفاش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوله بار با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از بزرگترین علمیات های فرهنگی کشور محسوب می شود، گفت: نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج به عنوان یک وظیفه ذاتی، وظیفه نظارت بر موضوعاتی از جمله کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور را دارد و از آنجایی که راهیان نور به عنوان یک اقدام فرهنگی بسیار گسترده و تاثیر گذار در سطح کشور محسوب می شود، حفاظت از این دستاورد هم باید مورد توجه قرار بگیرد؛ به همین دلیل ما باید کمک کنیم که این ماموریت بزرگ با کمترین اشتباه صورت گیرد. 
 
وی ادامه داد: شکل ورود نظارت ما بر روند برگزاری اردوهای راهیان نور از زمان حرکت کاروان ها از مقصد و حتی قبل از زمان فراخوان صورت می گیرد، بر این اساس که ما در داخل هر کاروان و اتوبوس یک عنصر نظارتی قرار داده ایم و این فرد، از زمان رفت و برگشت کاروان ها، بر کیفیت روند اجرای راهیان نور نظارت می کند و بعد از پایان سفر، گزارش خود را تقدیم حوزه نمایندگی ولی فقیه و مسئولان راهیان نور می کند. 
 
کفاش خاطر نشان کرد: ما در هر یادمان و زیارتگاه استان خوزستان، یک نماینده مستقر نموده ایم که گزارش هایی را از نحوه کیفیت این اردوها گزارش می دهند و هدف کلی ما از این کار، برگزاری با کیفیت این اردوها است.
 
معاون نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: یکی از مواردی که گزارش داده شده، حجم عظیم کار و زحمات طاقت فرسای مسئولین راهیان نور است. هر استانی یک نماینده مستقر دارد که براساس بازده زمانی تغییر می کند و ما به تعداد کاروان های راهیان نور، مسئول نظارت بر کیفیت اجرای کار داریم. 
 
وی گفت: نمایندگان ما در زیارتگاه ها و یادمان های دفاع مقدس، بر روند کار خادمین و راویان دفاع مقدس و همچنین کیفیت فروشگاه های فرهنگی در زیارتگاه ها نظارت دارند.
 
کفاش خاطر نشان کرد: نامه ای از قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به استانهای کشور ابلاغ شده است که کاروان های راهیان نور مایحتاج خود را از استانهای میزبان تهیه کنند و نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج مستضعفین و بازرسی و حفاظت بر اجرای این ابلاغیه نظارت دارند.
 
وی گفت: زائران راهیان نور با حضور در سرزمین های نور با فرهنگ جبهه ها و دفاع مقدس آشنا می شوند و چون این مناطق آغشته به خون شهداست تاثیرگذاری خاصی روی زائران می گذارد و این مناطق برای مردم تداعی کننده روزهای جنگ است؛ به همین دلیل می طلبد که بازارچه ها در زیارتگاه ها متناسب با فرهنگ دفاع مقدس به فروش اقلام خود بپردازند و جنس آنها با این فرهنگ در تعارض نباشد.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: ۳۴سال است انقلاب اسلامی به ثمرنشسته و این نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت را از ذلت به اوج عزت رساند و امروزه بیشتر صحبت های آمریکا درمورد ایران است و در همه معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار می‌گیرد که نشان دهنده اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است که این اقتدار و قدرت درهمه ی عرصه ها وجود دارد.
 
کفاش با اشاره به اهمیت بسیج به‌عنوان یکی از تشکل‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور، گفت: مسئولان  دربسیج  هدایتگر و آحاد بسیجیان تشکیل دهندگان مزرعه بدون حصار بسیج هستند.
 
انتهای پیام/
گفتگو از مصطفی قهرمانی

ارسال نظرات