معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ادامه پیگیری‌ها برای یافتن سه زائر مفقود شده ایرانی در مکه خبر داد و گفت: در حال حاضر 56 هزار و 600 زائر ایرانی در عربستان حضور دارند.
کد خبر: ۸۵۶۸۶۰۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای یافتن مفقودین حادثه مسجدالحرام گفت: هم اکنون 3 زائر ایرانی مفقود هستند و پیگیری‌ها برای یافتن این سه زائر ادامه دارد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: هم اکنون 8 هزار و 150 زائر در مدینه منوره و 48 هزار و 500 زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

وی افزود: در روز 26 شهریور ماه تمام زائران از مدینه به مکه منتقل می‌شوند و همچنین تمام پرواز‌های اعزام زائران از ایران به عربستان نیز به اتمام می‌رسد و در روز 27 شهریور ماه تمام زائران ایرانی در مکه مکرمه حاضر خواهند بود.

محمدی در خصوص آخرین آمار فوت شده‌های حج تمتع گفت: به غیر از جانباختگان حادثه مسجد الحرام تا کنون 3 زائر ایرانی از دنیا رفته‌اند که به خانواده آنها اطلاع داده شده است.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در پایان گفت: تا کنون 8 زائر ایرانی بر اثر حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام از دنیا رفته‌اند و سه زائر نیز مفقود هستند.

روز جمعه گذشته بر اثر طوفان شدید در شهر مکه جرثقیل بالابری به درون مسجدالحرام سقوط کرد که بر اثر این حادثه صدها تن از زائران بیت‌الله الحرام کشته و مجروح شدند.

در پی تلاش برای یافتن مفقودین ایرانی حادثه روز جمعه مکه مکرمه، جنازه 3 نفر دیگر از مفقودین پیدا شد تا تعداد کشته شدگان ایرانی این حادثه به 8 نفر برسد.

اسامی این افراد به شرح زیر است: حسن قاسمی درآبادی از کاروان 17710 تهران، احمد حاتمی کلشتری از کاروان بعثه مقام معظم رهبری و محمد جعفر فلاح از کاروان 13352 استان اصفهان.

اسامی اجساد 5 نفر دیگر از زائران که تا صبح امروز شناسایی شده بودند نیز به این شرح است: محمد مجلسی از کاروان شماره 17743 از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره 39009 از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره 23114 از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره 22124 از سمنان.

کماکان از سه نفر زائران مفقودی حادثه مکه به نام های مریم آل‌طه فرزند میرجواد با شماره کاروان 11266، فاطمه دامغانی فرزند ذبیح‌الله با شماره کاروان 22124، کبری بیگم میرغفوری فرزند میرحسین با شماره کاروان 22124 خبری در دست نیست.

 

ارسال نظرات