دادستان مشگین‌شهر/

جمعیت کیفری زندان مشگین‌شهر کاهش می‌یابد

دادستان مشگین‌شهر گفت: با تسریع در ساخت زندان شهرستان گرمی و انتقال تعداد قابل توجهی از زندانیان حوزه قضایی مغان به این زندان مشکل افزونی جمعیت کیفری زندان مشگین‌شهر نیز حل شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۶۱۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جعفر رحیم‌نیا، در بازدید از مجموعه زندان مشگین‌شهر اظهار داشت: اقدامات و رویکرد فرهنگی، بهداشتی، تأمینی و تربیتی در زندان مشگین‌شهر سند و چشم‌اندازی قابل توجه از سیاست‌های قوه قضائیه و نظام زندانبانی اسلامی است.

وی این حرکت را نمودی از جهاد و ایثارگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اقدامات انجام شده در محیط زندان‌ها نتیجه‌ای جز پالایش، تزکیه نفس و اصلاح نفوس به خطا رفته مددجویان ندارد که انتظار می‌رود در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود.

رحیم‌نیا با جویا شدن مشکلات مددجویان زندان مشگین‌شهر بیان کرد: مددجویان زندان‌ها نیرو های جوان و سرمایه این مرز و بوم هستند که در صورت اصلاح و تربیت درست و صحیح می‌توانند به نیروی مولد در جامعه تبدیل شده و در راستای توسعه و تعالی جامعه تاثیرگذار باشند.

دادستان مشگین‌شهر بیان کرد: با امکانات فرهنگی و فرصت‌های جدیدی که در اختیار مددجویان گذاشته شده است باید تلاش کنند تا گذشته‌ها را جبران کرده و با رفتاری شایسته به جامعه برگردند که در این زمینه بستر و امکانات لازم با توجه به سیاست اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها مهیا شده است.

وی دلایل بالا بودن جمعیت کیفری زندان مشگین‌شهر را نداشتن زندان در حوزه قضایی پارس‌آباد و کوچک و قدیمی بودن ساختمان زندان گرمی برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با تسریع در ساخت زندان شهرستان گرمی و انتقال تعداد قابل توجهی از زندانیان حوزه قضایی مغان به این زندان مشکل افزونی جمعیت کیفری زندان مشگین‌شهر نیز حل شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشگین‌شهر افزود: پس از طرح و بررسی 35 فقره پرونده محکومان زندان مشگین‌شهر در شورای طبقه‌بندی زندان با مرخصی، زندان باز، اشتغال در نیمه‌باز، انتقال و آزادی مشروط 22 نفر از زندانیان حوزه قضایی مشگین‌شهر موافقت و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار