رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

پشتوانه‌های استوار انقلاب، نباید با القابی چون «افراطی» طرد شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جوانان انقلابی و غیور همواره در طول انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس، یار و یاور اسلام و انقلاب بوده‌اند و اکنون نباید با القابی چون افراطی طرد شوند
کد خبر: ۸۵۶۸۶۷۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به حضور محمد جواد ظریف و سعید جلیلی، تیم مذاکره کننده فعلی و سابق در کمیسیون بررسی برجام در مجلس در اذعان داشت: این عمل حرکتی بسیار مطلوب در راستای بررسی جوانب توافق خواهد بود؛ چرا که لازم است محاسن و معایب این اقدام سرنوشت به طور کامل و همه جانبه بررسی و از تمام جوانب دیده شود.

محمد صالح جوکار افزود: آقایان ظریف و جلیلی، تجربه بسیاری در مسائل بین المللی و سیاست خارجی کشور دارند و قطعا هم فکری و هم اندیشی خیرخواهانه آن ها قدمی مفید در جریان توافق خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در ادامه به گلایه مقام معظم رهبری از افراطی خواندن جوانان انقلابی توسط برخی گروه ها اشاره و گفت: تخریب جوانان متعهد و حزب اللهی به هیچ شکل و عنوان صحیح نیست؛ جوانان انقلابی و غیور همواره در طول انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس، یار و یاور اسلام و انقلاب بوده و دراین راه از عزیزترین دارایی های خود گذشته و درخت اسلام را با خون پاک خود آبیاری کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون نیز چشم و توجه اصلی دشمن به جوانان انقلابی بوده و ترس مستکبران از این قشر کلیدی و تأثیر گذار آشکار است.

جوکار افزود: برحه کنونی کشور نیازمند انسجام و همدلی همه آحاد جامعه است؛ نباید به عده ای اجازه داد تا با ایجاد تشنج در جامعه وحدت را از کشور بگیرند.

وی افزود: لازم است در مباحث کشوری تمام جبهه ها قادر به حرف زدن و اظهار نظر باشند و باید صدای همه شنیده شود؛ اینکه با تهمت و برچسب زدن که البته همیشه هم وجود داشته است؛ عده ای را ساکت کرد؛ نه اخلاقی است و نه گرهی را باز خواهد کرد، لذا باید با شنیدن همه حرف ها و نظرات بهترین تصمیم را در جهت منافع کشور اتخاذ نمود.

عضو کمیسیون امنیت ملی تحولات منطقه را بسیار حساس دانست و با اشاره به تبدیل سوریه به جولانگاه دخالت های خارجی اظهار داشت: به طور کلی نیرو های حاضر در سوریه را می توان به دو گروه کلی تقسیم نمود؛ گروه اول، مخالفان دولت سوریه و حامیان ترروریست هستند که سعی در ایجاد دولتی دست نشانده و وابسته به غرب و متحدان آن دارند تا حافظ منافع آن ها که در راس آن امنیت اسرائیل کودک کش است، باشد.

محمد صالح جوکار ادامه داد:جبهه دوم و مقابل جبهه اول، حامیان دولت قانونی سوریه اند که این کشور را حلقه اصلی محور مقاومت دانسته و در صدد اند تا با حمایت دولت سوریه حکومتی مردمی و مستقل از دخالت مستکبران و سلطه طلبان ایجاد کنند.

وی یادآور شد،سوریه کشوری آزاد است و در بحث انتخاب دولت بایدبه آرای مردم توجه کرد، و اجازه نداد زورگویان و جنایتکاران با اقدامات شیطانی خود علاوه بر ناامن کردن منطقه و نیز زشت جلوه دادن چهره پاک اسلام، موجب آوارگی و از بین رفتن خیل عظیمی از ملت مظلوم سوریه شده و حرف ناحق خود را به کرسی خون آلودشان بنشانند.

عصرسیاست

ارسال نظرات