رئیس قرارگاه عمار بابیان اینکه تداوم انقلاب به برکت خون شهدا است گفت: پیروی از راه شهدا بهترین سلاح در جنگ نرم است.
کد خبر: ۸۵۶۸۷۵۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
حجت‌الاسلام مهدی طائب در مراسم جان‌گداز شهادت امام جواد (ع) و بزرگداشت بیش از یک صد شهید غواص واقع در مسجد آقا ضیا در پاسخ به برخی سوالات اظهار داشت: در مجلس شهدا که با نام شهدا برگزار می‌شود خاص شهید و شهادت صحبت می‌شود شهدا این مسیر را انتخاب کردند شهدا شهدا زنده‌اند و نزد خدا متمنع می‌شوند.

وی افزود: در این عالم خدا همه‌ی نعمت‌ها را برای انسان خلق کرده است اگر آدمیزاد را از کنار عالم حذف کنی هیچ چیز ارزش ندارد و تمام نعمت‌ها در کنار انسان است که با معنی و ارزشمند می‌شوند بنابراین در این عالم ارزش همه اشیا به آدمیزاد است.

رئیس قرارگاه عمار تصریح کرد: در این راستا خداوند فرموده است "همه را برای تو و تو را برای خودم آفریده‌ام" خداوند همه‌ی نعمت‌ها را به‌طور رایگان در اختیار انسان قرار داده است و هیچ هزینه‌ای از انسان بابت این نعمات از انسان دریافت نکرده است.

حجت‌الاسلام طائب خاطرنشان کرد: تمام نعمت‌های خداوند دوگانه است به این معنی که آن‌ها هم قابلیت استفاده دارند و هم می‌توان آن‌ها را برای آینده ذخیره کرد.

وی ادامه داد: تمامی نعمت‌ها سرمایه است اما خداوند یک سرمایه در اختیار انسان قرار داده که انسان به‌طور غیر ارادی مجبور است که از آن استفاده کند این سرمایه گرانبها عمر انسان هست که خداوند عمر انسان را تعداد نفس‌هایی که میکشد معرفی می‌کند.

رئیس قرارگاه عمار بیان کرد: هنگامی که از شخصی درباره سن سوال می‌شود چون از زمان باقی مانده اطلاعی ندارد از زمان مصرف شده‌اش سخن می‌گوید اگر از تعداد نفس‌های عمرمان در جریان بودیم هرگز این چنین زندگی نمی‌کردیم و برای تمامی لحظات زندگیمان ارزش قائل بودیم.

وی اضافه کرد: خداوند در دنیا چوب حراج به جنسهایش زده است اگر 2 رکعت نماز بااخلاص بخوانیم یک درجه ثواب دارد و هرچه این نماز طولانی‌تر شود درجه ثواب نیز بیش‌تر می‌شود حال اگر این نماز را در مسجد بخوانیم درجه ثواب 25 برابر می‌شود اگر در مسجد جامع نماز بخوانیم این ثواب 50 برابر می‌شود و در نهایت اگر حتی یک رکعت نماز در مسجد‌النبی خوانده شود ثواب آن 10 هزار برابر می‌شود.

حجت‌الاسلام طائب خاطرنشان کرد: دنیا یکی از خریداران نفس‌های انسان است که نفس‌های انسان را می‌خرد و در برابر آن به انسان پاداش می‌دهد ویژگی این پاداش این است که دنیا بسیار بخیل است و در برابر نفس‌های انسان پاداشی بسیار اندک به انسان تحویل می‌دهد و این پاداش‌ها محدود به زمان و مکان هستند و زمانی که انسان آخرین نفسش را تحویل دنیا می‌دهد دنیا هرآنچه را که به او داده از او می‌گیرد.

رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: در سفر قیامت انسان فقط حساب و کتاب به همراه دارد در روز قیامت خورشید و ستارگان خاموش می‌شوند، ظلمات مطلق جهان را فرامی‌گیرد، کوه‌ها به حرکت درمی‌آیند، دریاها شروع به جوشیدن می‌کنند و تمامی حیوانات خلق شده حاضر می‌شوند و بنا به گفته امام صادق (ع) ازدحام مردم در صحرای قیامت همچون تیردان است.

وی با اشاره به سخن امام صادق گفت: خداوند دومین خریدار نفس‌های انسان است و ویژگی این خرید این است که نسیه است و نقدی نیست خداوند با خریداری نفس‌های انسان به او پاداشی عطا می‌فرماید که 2صفت دارد اولین این که محدودیت مکانی ندارد هم‌چون جنت که وسعت آن قابل اندازه گیری نیست و دوم این‌گه محدودیت زمانی ندارد و انسان‌ها در آن جاودان می‌مانند.

حجت‌الاسلام طائب  بیان کرد: شهیدان به روحشان زنده‌ هستند روح نمی‌میرد و به سبب وجود روح عالم برزخ برپا می‌شود و تنها جسم می‌میرد انسان زنده می‌تواند اثر بگذارد و تاثیر بپذیرد، ولیکن انسان مرده توانایی ندارد بنابذراین جسم ابزار اثر دهی و اثر پذیری است.

وی افزود: مزیتی که خداوند در اختیار شهیدان قرار داده است این است که شهیدان می‌توانند انسان‌های زنده را ببینند ولیکن انسان‌ها توانایی دیدن شهدا را ندارند شهدان برای دنیا شهید نشده‌اندبلکه برای آخرت جان خود را فدا کردند.

ارسال نظرات