فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس یادآور ظهور ارزشهای ناب اسلامی و ایرانی است و آموزه های آن دوران ارزشمند سرمایه گرانسنگ فرهنگی و اعتقادی بوده که حفظ و اشاعه آن رسالت آحاد جامعه است.
کد خبر: ۸۵۶۸۷۶۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز یکشنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: غیرتمندی و وطن پرستی ملت غیور ایران اسلامی زیر سایه اسلام ناب محمدی(ص) در جنگ تحمیلی ظهور کرد و باعث شد تا همه اقشار جامعه از نقاط مختلف ایران اسلامی خود را به مناطق عملیاتی رسانده و دشمن متجاوز را از خاک وطن بیرون کنند.
وی ادامه داد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ارزشهای دینی و بینش بسیجی آن چنان در وجود رزمندگان اسلام موج می زد که هر یک در خطوط مقدم جبهه ها از دیگری سبقت می گرفتند و هیچ ترس و واهمه ای از شهادت نداشتند چرا که این فریضه اولین و تنها ترین آرزوی سربازان امام راحل در جنگ تحمیلی بود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: در پشت جبهه ها نیز مردان و زنانی که توانایی حضور در جبهه ها را نداشتند با تمام وجود برای پیروزی رزمندگان دعا می کردند و فرزندان خود را به الگوگیری از آرمان های شهدا تشویق می کردند.
وی اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و ارزش ها و آرمان های دینی و فرهنگی در جامعه رسالت مهم همه اقشار است و برای عملیاتی کردن آن باید همه دستگاه های دولتی و خصوصی دست در دست یکدیگر بدهند.
سردار کریمی گفت: رزمندگان ایران اسلامی هشت سال در مقابل رژیم بعثی عراق که مورد حمایت بیش از 36 کشور قدرتمند جهان و در راس آنها آمریکا و شوروی بود، ایستادگی کرده و اجازه دست درازی به خاک پاک وطن را ندادند و ارج نهادن به جایگاه ایثار و شهادت در جامعه کوچکترین رسالتی است که امروز بر عهده همه طیف ها است.
وی افزود: تنها هدف دشمن از حمله به ایران، هراس از قدرت معنوی و فراگیر شدن انقلاب بود که به مدد شجاعت و بصیرت رزمندگان اسلام و لبیک آنها به ولایت فقیه هرگز این هدف شوم محقق نشد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یادآوری کرد: ملت موحد و مومن ایران زمین توانستند با وجود تمام کمبودها و محدودیت ها و با اتکا به قدرت ایمان و روحیه شهادت طلبی خود در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیده و توطئه دشمن را بی اثر کنند.
وی بیان کرد: به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری دشمنان پس از جنگ تحمیلی هم دست سر ملت ایران برنداشته و امروز با هجمه های فرهنگی بی امان اعتقادات و اندیشه های جوانان و نوجوانان به خصوص دختران این مرز وبوم را نشانه رفته اند بنابراین مسوولان و کارگزاران نظام باید با تشریح و تبیین آرمان های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی فرزندان ایران اسلامی را از توطئه های دشمنان آگاه کنند.
سردار کریمی اضافه کرد: یادمان ها و ارزش های دفاع مقدس هر یک ابزاری کارا در برابر تهدیدهای نرم دشمنان و توطئه های شوم استکبار است.

*** بیش از 700 برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می شود
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه سخنان خود از برگزاری 700 برنامه فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در طول هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: تشریح دستاوردهای دفاع مقدس مهمترین هدف برگزاری برنامه های این دستگاه انقلابی است.
سرتیپ دوم کریمی، بازسازی عملیات مطلع الفجر(فتح شیاکو) همزمان با سی پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس در اراک را مهمترین برنامه سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این بازسازی در قالب نمایشگاه دفاع مقدس از 31 شهریور ماه جاری به مدت یک هفته در کیلومتر پنج محور اراک - هزاوه در تیپ 71 روح الله انجام می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز عملیات بیت المقدس در محل تیپ 71 روح الله بازسازی شد که بیش از 25 هزار نفر از آن دیدن کردند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری آیین روز سرباز در نواحی سپاه استانی، تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، برگزاری مسابقه های ورزشی و هنری، اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای صبحگاه سراسری دانش آموزی و برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و راهیان نور از دیگر برنامه های سپاه روح الله در سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس در نقاط مختلف استان مرکزی است.
وی ادامه داد: همچنین تجلیل از 300 خانواده شهید مفقودی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از 25 طرح عمرانی و دیدار با یک هزار خانواده شهید هشت سال جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های سپاه روح الله استان مرکزی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.
رژیم بعثی عراق در 31 شهریور ماه سال 1359 با بمباران نقاط مختلف جنوبی و غربی کشور جنگ تحمیلی را با ایران اسلامی آغاز کرد که حدود هشت سال به طول انجامید.
31 شهریور تا ششم مهرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.
ارسال نظرات