خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین:
امسال نیز برنامه ریزی ها برای برگزاری نمایشگاهی توانمند تر از قبل ادامه دارد تا شاهد استقبال بیش از گذشته مخاطبین از این اقدام مهم باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۹۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ سید کاظم مجابی با اشاره به "نمایشگاه بهداشت و سلامت" که در سال گذشته با حمایت شورای شهر و استانداری و همراهی شهرداری قزوین به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای برگزار کننده در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه برگزار شد، گفت: با مشخص شدن زمان دقیق این برنامه در نیمه دوم سال جاری، از شهرندان قزوینی برای شرکت دعوت به عمل می آوریم.

وی به مهمترین دستاوردهای نمایشگاه 93 اشاره کرد و گفت: بخشی از این دستاورد ها به توسعه ورزش همگانی در قزوین اختصاص داشت و پس از این نمایشگاه، جلسات هفتگی تحت عنوان کمیته سلامت استان را با حضور استاندار تشکیل دادیم که تا به امروز ادامه داشته است.

مجابی خاطرنشان کرد: گسترش ورزش همگانی در جامعه و به خصوص در ادارات، مدارس، مساجد یکی از مهمترین تأکیدات این کمیته بود که معتقدیم همانند موضوع پیاده روی باید در قزوین گسترش پیدا کند.

این عضو شورا با اشاره به ورزش هفتگی مدیران ادارات و دستگاههای دولتی در بوستانهای شهر قزوین، گفت: برای توسعه ورزش در مدارس نیز مصوبه هایی داشته ایم که امیدواریم با شروع سال تحصیلی جدید پر رنگ تر از قبل دنبال شود.

وی گفت: برای استفاده از ظرفیت سالن های ورزشی ادارات دولتی، اهداف و برنامه هایی داریم تا عموم مردم در ساعت خاص و به صورت رایگان از این مکانها برای ورزش کردن بهره ببرند و با توجه به اینکه در نیمه دوم سال، هوا سردتر می شود، فضای سرپوشیده ادارات در ساعاتی خاص و از قبل تعیین شده در امر توسعه ورزش می تواند بسیار مهم باشد.

وی به دیگر تأکیدات کمیته سلامت استان اشاره کرد و افزود: پیگیری می کنیم تا ورزش همگانی در پارک ها در سه وعده صبح، صبح زود و 9 صبح و در بعد از ظهرها در دو وعده برگزار شود تا همه شهروندان در اوقات فراغت خود بتوانند به امر مهم ورزش بپردازند.

این عضو شورا همچنین با بیان اینکه عمومی نمودن و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری از سوی استاندار در کمیته سلامت استان در حال پیگیری و تأکید است، گفت: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد مسیر مشخص دوچرخه سواری در شهر برای استفاده شهروندان از دیگر توجهات استاندار و اعضای کمیته سلامت به شمار می آید.

وی در پایان تأکید کرد: اگر دوچرخه در عبور و مرورهای درون شهری جایگزین ماشین شود گام مهمی در راستای ایجاد شهری سالم برای شهروندان، کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا و به ویژه افزایش سلامت و نشاط جسمی جامعه برداشته ایم.    

1004/پ30/ب 

ارسال نظرات
پر بیننده ها