خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:حضور و مشارکت همه مسئولین در مراسم بازگشایی مدارس نیز باعث دلگرمی و انگیزه بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۰۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین شعار برای سال تحصیلی جدید گفت: شعار امسال در 6 کلید واژه برنامه ریزی، مشارکت، تحول مدیریت، نظارت، نشاط و نماز تدوین شده است و تلاش می کنیم با مشارکت تمام کارکنان و معلمان، این شش واژه را عملیاتی و محقق کنیم.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 95-94 همه رویکردها و برنامه ‌های آموزش و پرورش حول این 6 موضوع قرار خواهد گرفت. 

به گفته قاسمی ،دانش‌آموزان کشور همراه با اولیاء خویش جامعه هدفی به وسعت 40 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند لذا آموزش و پرورش برای انجام رسالت خود باید از مشارکت همه مردم و نهادها برخوردار باشد. 

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش مهم مدیران در ایجاد تحول سازنده در مدارس گفت: تا زمانی که در مدیران مدارس تحولی ایجاد نشود اتفاق خاصی در آموزش و پرورش رخ نمی‌دهد زیرا مدیران حاذق و توانا حتی در فضاهای آموزشی دارای محدودیت، به شکل موثری نقش خود را ایفا می‌کنند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برنامه محور بودن از ویژگی بارز مدیران موفق است از این رو مدیران باید شایستگی‌های حرفه‌ای خود را کسب کنند. 

قاسمی عنوان کرد: امروز افسردگی، تنبلی و عدم نشاط به آفتی برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده برای همین منظور کلمه نشاط به عنوان یکی از شعارهای مهم در سال جاری انتخاب شده است تا مدارس و ادارات با نشاطی داشته باشیم که آراستگی و زیبایی مدارس در تحقق این امر تأثیر دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: خروجی فعالیت مدارس باید گرایش و ترغیب بیشتر دانش‌آموزان به سوی نماز باشد زیرا مدارسی موفق هستند که دانش‌آموزان نمازخوان و کتابخوان بیشتری داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی باشکوه مدارس باید دغدغه نخست همه مسئولین استان و مردم باشد زیرا برنامه ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس تنها مختص به آموزش و پرورش نیست و مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های استان را می‌طلبد. 

 مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ،تصریح کرد: حضور و مشارکت همه مسئولین در مراسم بازگشایی مدارس نیز باعث دلگرمی و انگیزه بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌شود.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها