خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در موضوع باروری، طبقات اجتماعی و میزان دانش از عناصر مهم این موضوع است .
کد خبر: ۸۵۶۸۹۱۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،منوچهر مهرام در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد کرد:کاهش نرخ جمعیت از دهه ۶۰ در ایران آغاز شد و از آن سال تا عصر حاضر، این روند نزولی بوده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب نرخ رشد جمعیت ایران به ۶.۶ رسیده بود که در آن زمان برخی نگرانی ها  سبب شد برنامه‌هایی در راستای کنترل جمعیت کشور اجرا شود و امروز جامعه  به  " تک فرزندی" روی آورده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، تصریح کرد: در شرایطی که سیاست مسئولان کشور به دلایلی همچون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بر افزایش جمعیت تاکید دارند ،اما  همچنان کاهش نرخ باروری و ازدواج  از مسائل بسیار آسیب پذیر جامعه است.

با افزایش آگاهی از کاهش جمعیت در کشور  جلوگیری شود

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر افزایش جمعیت تاکید داشتند افزود: در سیاست‌های کلی افزایش جمعیت پویایی و بالندگی جمعیتی، تربیت نسل سالم، صالح و کارآمد پیش بینی شده است که باید اجرایی شود  از سوی دیگر،پوشش بیمه زنان باردار،درمان ناباروری و تامین سلامت و تغذیه سالم از عواملی است که به افزایش جمعیت کمک می کند..

 به گفته مهرام،در حال حاضر ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دختر ۱۵ تا ۴۹ سال در کشور مجرد و یک میلیون و ۷۰۰ هزار زوج در کشور نابارورند و این روند کاهش جمعیت را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در موضوع باروری، طبقات اجتماعی و میزان دانش از عناصر مهم این موضوع است و در شرایط  حاضرهر چقدربر تعداد افراد تحصیلکرده اضافه می شود فرصت فرزند آوری در جامعه کاهش می یابد.

 به گفته مهرام،اگر روند کاهش جمعیت در کشور ادامه پیدا کند در آینده با جمعیت پیری در کشور روبرو خواهیم شد که  دیگر نیروی جوانی برای فعالیت در جامعه نخواهیم داشت در این راستا ضروری است، با آگاهی از کاهش جمعیت در کشور جلوگیری شود.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها