خبرهای داغ:
در جلسه ارزیابی عملکرد نظام صنفی کشاورزی قزوین مطرح شد:
رئیس گروه بررسی های اقتصادی و اجتماعی دفتر امور تشکل های کشاورزی در قزوین با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی، گفت: فعالیت بنیادی و اساسی نظام های صنفی نیازمند حمایت جدی دولت است.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۲۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین، جلسه نظارت و ارزیابی عملکرد نظام های صنفی کشاورزی استان قزوین با حضور عدل طلب رئیس گروه بررسی های اقتصادی و اجتماعی، دالوند کارشناس مسئول نظارت و ارزیابی سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران، معین الدین رئیس سازمان تعاون روستائی استان قزوین، سیمیاری معاون اداری مالی سازمان، روسای ادارت شهرستان های قزوین و جمعی از مسئولین نظام های صنفی شهرستانهای تابعه استان در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

رئیس گروه بررسی های اقتصادی و اجتماعی دفتر امور تشکل های کشاورزی در این جلسه با اعلام اینکه عملکرد استان قزوین در امور زیربنایی مطلوب است، اظهار کرد:  فعالیت بنیادی و اساسی  نظام های صنفی نیازمند حمایت جدی دولت است و همواره باید  بین تولید كنندگان و سیاستگذاران  تعامل و اعتماد سازی وجود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: دولت با توجه به وظایف حاکمیتی خود و واگذاری امور تصدی گری بخش کشاورزی به نظام های صنفی  میتواند بسیاری از مسائل و مشکلات کشاورزان را مرتفع سازد.

عدل طلب با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی، افزود: این پایگاه به منظور رفع مشکلات نظام های صنفی   کشور راه اندازی شده و نظام های صنفی میتوانند با مراجعه به آدرسwww.agrisenf.com از آخرین اطلاعات و تجارب موفق سایر استانها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام های صنفی باید بگونه ای عمل کنندتا ارائه هر گونه خدمات بخش کشاورزی در آینده منوط به ارائه پروانه اخذ از نظام صنفی کشاورزی باشد که لازمه این امر ارائه خدمات و رضایت حداکثری بهره برداران از عملکرد نظام های صنفی خواهد بود .  

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین هم در این جلسه بیان کرد: یكی از مهمترین حقوق و وظایف نظام صنفی كشاورزی، ایجاد تعامل، تلاش و پیگیری در جهت استیفای حقوق و خواسته های قانونی كشاورزان و اعضای نظام های صنفی در مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر است.

معین الدین بیان کرد: یکی از فعالیت های اساسی نظام صنفی اعتبار بخشی به پروانه فعالیت است که داشتن آن به عنوان شناسنامه بهره برداری امتیازاتی را برای کشاورز به دنبال دارد.

در این نشست روسای ادارات شهرستان‌ها دیدگاهها و نقطه نظرات خود را مربوط به نظام های صنفی از جمله نقش رابطین نظام های صنفی، نقش هدایت حمایت و نظارت سازمان، ابلاغیه وزیر محترم جهاد کشاورزی، ساماندهی و احصاء وظایف، آموزش و توانمندی نظام های صنفی، بازدید از نظام های صنفی موفق، جمایت از نظام های صنفی توسط مسئولین استانی و شهرستانی و محلی، روش هزینه کرد منابع بیان کردند.

همچنین روسای هیئت مدیره نظام های صنفی کشاورزی دیدگاه های خود را در خصوص ارائه عملکرد و برنامه های نظام های صنفی،اجرای  سیستم های نرم افزاری مالی سیترا، ساختار مجامع، وضعیت بیمه تامین اجتماعی اعضای نظام صنفی، جایگاه و نقش نظام صنفی کشاورزی در بخش کشاورزی و تعامل نظام صنفی  با دستگاههای نظارتی بیان کردند.

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها