خبرهای داغ:
معاون اداری مالی سازمان تعاون روستایی استان قزوین:

سازماندهی کشاورزان با برنامه ریزی صحیح نظام صنفی کشاورزی

برنامه ریزی صحیح و مدیریت شده نظام‌های صنفی می‌تواندنسبت به سازماندهی وضعیت كشاورزان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موثر باشد.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۲۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین، علینقی سیمیاری در جلسه نظارت و ارزیابی عملکرد نظام های صنفی کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: مباحث برنامه ریزی یکی از مهمترین اصولی است که نظام های صنفی  باید  همواره آن را سر لوحه کار خود قرار دهند و در صورت منسجم بودن، نتایج  مطلوبی را برای بهره بردان و فعالان بخش کشاورزی به دنبال دارد.

معاون اداری مالی سازمان تعاون روستایی استان بیان کرد: با برنامه ریزی صحیح و مدیریت شده نظام‌های صنفی می تواند نسبت به سازماندهی  وضعیت كشاورزان  در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موثر باشد.

این مسئول گفت: نظام هاي صنفي همانند ساير تشكلات بخش كشاورزي تابع يكسري از قوانين و مقرارت شامل قانون افزایش بهره وری بخش كشاورزی، سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست های کلی اشتغال ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی هستند.

سیمیاری خاطرنشان کرد: نظام صنفی باید بیش از گذشته تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت تحت پوشش داشته باشد چون نظام های صنفی می‌توانند بمنظور ارتقاء دانش بهره برداران و حفظ منافع آنان  به حوزه های جدید در زمینه های علمی، فنی و قیمت گذاری محصولات ورود پیدا کرده و با همدلی و همزبانی از تجارب متخصصین بخش کشاورزی استفاده كنند.

وی با بیان اینکه لزوم رعایت انضباط مالی واداری در نظام صنفی از اهم وظایف ارکان نظام صنفی است، افزود: بمنظور ارتقاء دانش علمی و آگاهی آنان از آئین نامه اجرائی و مالی و اداری، یک دوره آشنائی با قوانین و مقررات اداری و مالی برای ارکان نظام صنفی در سطح استان برگزار گردد. 

معاون اداری مالی سازمان تعاون روستایی استان با اشاره به شفاف سازی مباحث مالی و حسابرسی نظام صنفی کشاورزی، گفت: خوشبختانه کلیه نظامهای صنفی شهرستانها  ترازنامه و صورت های مالی خود را قبل از موعد مقرر تهیه و به سازمان ارائه کرده اند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اجرایی سازی ماده 27 نظام نامه مالی نظام صنفی کشاورزی مبنی بر واریز سهم 20 درصدی از مبالغ درآمد ناخالص نظام های شهرستانی به حساب نظام استان تاکید کرد: بمنظور  حفظ و بقای  نظام صنفی استان و تحقق ماده 27 نظام نامه مالی  باید نسبت به واریز سهم 20% اقدام کرد.

اين مسئول در انتها اضافه كرد: براي رسيدگي به تخلفات صنفي هيئت هاي بدوي و تجديد نظر در شهرستان هاي تابعه تشكيل شده و اين هيئت ها موظف به رسيدگي كليه شكايات و گزارشات دريافتي كشاورزان و بهره برداران هستند.

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها