خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان البرز:

مقدس ترین بنا، بنای ازدواج می باشد

مقدس ترین بنا، بنای ازدواج می باشد وهمه برای امر ازدواج جوانان باید تلاش کنند و زمینه را برای این امر آماده سازند.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۶۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

حجت السلام علی طهماسبی امام جمعه شهرستان البرز در گفت و گو اختصاصی با خبر نگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و فاطمه زهرا(ع)و روز ازدواج اظهار کرد: این دو بزرگوارازبهترین الگوهای زندگی برای عالمیان می‌باشند محبتی که نسبت یکدیگر داشتند درهیچ فرهنگی وجود ندارد ونیز دارا بودن این زوج از عفت مهمترین خصوصیت این دو بزرگوار می باشد.  

وی تصریح کرد: ازدیدگاه قرآن زندگی زناشویی و خلقت انسان برمبنای زوجین از نشانه‌های آفرینش خداوند به شمار می رود واین مسئله در عالم خلقت به عنوان نشانه های وحدانیت خداوند در ربوبیت الویت شمرده شده که یکی از آنها خلقت زوج می باشد.

امام جمعه شهرستان البرز با اشاره به اهمیت امر ازدواج از منظر پیامبر اکرم(ص) اذعان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند:كسى كه ازدواج كند، نصف دينش را حفظ كرده پس بايد در نگهدارى نصف ديگر دينش برحذر باشد.

طهماسبی بیان داشت: الگوی زندگی فاطمه(ع)نشانه تربیتی دارد واین پیام را میرساند که لازم نیست برای اینکه یک انسان والای باشیم حجاب و حیاء را به خوبی حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: بانوان این مرز وبوم نشان داده اند با حفظ عفاف و حجاب می توان از ظرفیت ها بهترین استفاده را برد و به درجات عالیه رسید و این جمله دلالت بر این دارد که مطب را میرساند که حفظ عفاف و حجاب هیچ مانعی در زندگی عادی روزمره ما ایجاد نمی کند.

امام جمعه شهرستان البرزبه اهمیت این سنت اشاره کرد وافزود: بنا به احادیثی ازدواج یک مرحله کامل و تکامل یافته است چرا که نتیجه مطلوبی چون تولید مثل را دارد وخداوند متعال این چرخه زندگی و حفظ دین را در این امرمهم می داند.

طهماسبی در ادامه با بیان ایت نکته که مقدس ترین بنا، بنای ازدواج می باشد، خاطرنشان کرد: همه برای امر ازدواج جوانان باید تلاش کنیم و زمینه را برای این امر اماده سازیم اگر می خواهیم قدم بزرگی برای از بین بردن فساد و فحشاءبرداشته باشیم باید ازدواج را برای همه جوانان سهل نمائیم.

امام جمعه شهرستان البرز در خاتمه متذکر شد: در جامعه ما امار ازدواج به شدت پایین اماده است وجوانان مشکلاتی چون مسکن وکار را عنوان میکنند تا حدی مادیات دراین امر مهم است ولی نه در حدی که این مشکلات را بقدری بزرگ کنند بلکه اینها بهانه ای بیش نیست.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها