طی ماه‌های گذشته گمانه زنی‌ها نسبت به توان ایران برای بازگرداندن میزان صادرات به پیش از تحریم ها افزایش یافته است
کد خبر: ۸۵۶۹۰۰۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از فوربس، بازگشت نفت ایران به بازار جهانی از جمله موضوعاتی است که در حال حاضر ذهن کارشناسان بازار را به خود مشغول کرده است.

بنا به گفته جان کمپ، کارشناس نفتی رویترز، سال ها طول خواهد کشید تا ایران سطح تولید نفت خود را به میزان پیش از تحریم ها بازگرداند.

در حال حاضر ایران به صورت قانونی حق صادرات به برخی کشورهای دیگر را دارد.

بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی در ژوئن سال 2014، صادرات نفت ایران نسبت به یک سال گذشته آن 28 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر کاشناسان در اینکه ایران حجم معینی از نفت را در دریا و خشکی ذخیره کرده است تقریبا شکی ندارند اما به دلیل نبود گزارشات دقیق نسبت به این موضوع، حدس و گمان های متفاوتی از میزان نفت ذخیره شده توسط ایران وجود دارد به گونه ای که این گمانه زنی ها از 7 میلیون تا 51 میلیون بشکه نفت در نوسان هستند.

به دلیل نبود منابع انسانی برای دریافت گزارش، کارشناسان با محاسبه تعداد نفتکش ها و ارتفاع آن ها روی آب به این حدس و گمان ها دست یافته اند به گونه ای که هر چقدر ارتفاع کشتی بر روز آب کمتر باشد نفت بیشتری داخل نفتکشها ذخیره شده است.

این گزارش می‌افزاید: مقامات ایرانی اعلام کرده اند که این ذخایر آبی مربوط به ذخیره سازی میعانات گازی است.

از سوی دیگر به دلیل وجود سولفور بالا و جیوه در میعانات گازی ایران، در حال حاضر بازار میعانات گازی جهانی متمایل به میعانات گازی شیرین و سبک آمریکای شمالی است.

ارسال نظرات